Дефектни подаръци, закъснели доставки и забавено връщане на парите при упражнено право на отказ от онлайн поръчка са най-честите оплаквания по време на Коледните празници, съобщават от Комисията за защита на потребителите.
В периода 24 - 27 декември са постъпили 24 писмени жалби и 65 запитвания на горещия телефон на потребителя 0 700 111 22.
Има няколко сигнала за отказ на продавачи в магазини да заменят подаръка или да възстановят заплатеното за него.
Един от постъпилите сигнали е свързан с хотел във Велинград. Проверката на контролния орган установява, че макар обектът да се нарича СПА хотел, той не притежава сертификат за СПА център.
Ако бъде доказано нарушение, Комисията за защита на потребителите може да наложи санкция до 30 000 лв. От комисията предупреждават, че е рисково да се правят резервации за настаняване през социалните мрежи и напомнят, че пътуващите в която и да било страна по света имат еднакви туристически права при ползването на услугите на български или европейски туроператор или турагент.