Отвориха ценовите оферти за лот 2 на магистрала "Тракия"*

05.02.2010 | 13:22
по статията работи: Петър Чернев
До процедурата бяха допуснати 4 от 8-те фирми и консорциуми, чиято техническа документация беше отворена на 12 януари 2010 г.
Отвориха ценовите оферти за лот 2 на магистрала "Тракия"*

*Информацията е допълнена в 15:50

Днес в сградата на Министерството на отбраната (МО) се състоя отварянето на ценовите оферти за строителството на лот 2 на магистрала "Тракия". Отсечката ще е с дължина 31.8 километра и ще свързва Стара Загора и Нова Загора.

До процедурата бяха допуснати 4 от 8-те фирми и консорциуми, чиято техническа документация беше отворена на 12 януари 2010 г.

Най-ниска цена е предложил консорциум, състоящ се от две български фирми ("Трейс груп холд" и "СК 13 холдинг") - Обединение "Магистрала Трейс". Тя е 137,868 млн. лв.

До отварянето на ценовите оферти достигнаха две гръцки фирми - "Терна" с оферта от 247,608 млн. лв. и "Актор" с оферта от 292,177 млн. лв.

Четвъртият участник, чиято оферта беше отворена, е "Алпине Холдинг Пътища", състоящ се от австрийската "Алпине" и българската "Холдинг Пътища", контролирана от Васил Божков. Цената, която предлага холдингът, е 373,641 млн. лв.

От подадените ценови оферти е видно, че 1 километър от участъка, който трябва да свърже Стара и Нова Загора, ще струва между 4.23 и 11.75 млн. лв. Най-евтино ще излезе работата на Обединение "Магистрала Трейс" - 4.23 млн. лв. на километър, а най-скъпо - работата на "Алпине Холдинг Пътища" - 11.75 млн. лв. Работата на гръцките фирми "Терна" и "Актор" ще струва съответно 7.79 млн. лв. на километър и 9.19 млн. лв. на километър.

Според условията на обществената поръчка, водещ критерий за избор на фирмата изпълнител ще бъде най-ниската обявена цена.

Фирмите и консорциумите, които не бяха допуснати до отваряне на ценовите оферти, са: консорциумът "Конструктор Тракия", състоящ се от регистрираната в Сърбия "Конструктор инженеринг" и българската "Пътни строежи", контролирана от Васил Божков; Обединение "Български автомагистрали" (състоящо се от "Главболгарстрой", "Автомагистрали-Черно море", "ИСА 2000" и "Пътстрой 92"; с подизпълнители "Бауер България", "Интегрирани пътни системи", "Пътища Пловдив"); австрийската "Щрабаг" и турската "Доуш".

Офертите на тези кандидати не са отворени, тъй като не отговарят на част или на много от критериите по възложената обществена поръчка, обясни председателят на комисията, която разглежда офертите Димитър Маргаритов.

Позовавайки се на Закона за обществените поръчки (ЗОП), той не предостави по-конкретна информация за причините за декласирането на тези участници. Маргаритов също така не пожела да представи и повече подробности относно банковите гаранции на подадените оферти.

Впоследствие комисията за определяне на фирмата-изпълнител се оттегли на закрито заседание, на което трябва да се реши дали офертата на "Обединение магистрала Трейс" отговаря на критерия да не е с 30% по-ниска от средната цена на останалите кандидати. Тъй като тази хипотеза е налице, комисията ще поиска допълнителна обосновка от компанията за предложената от нея оферта. При това положение класирането на офертите на одобрените кандидати ще стане в края на следващата седмица.

Ако комисията реши, че офертата е ненадеждна и "Трейс" не може да докаже обосновката на тази оферта, тогава процедурата е разписана в ЗОП. По този начин министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев отговори на въпрос какво ще се случи, ако комисията определи офертата на "Обединени магистрала Трейс" за ненадеждна.

Плевнелиев подчерта още, че днес не се избира победител в поръчката, а само се отварят офертите. Той увери, че този път всички правила ще бъдат спазени.

Комисията е напълно независима и експертна. Това е първата тръжна процедура, в която държавата иска много сериозни неустойки, спазване на 25-месечния срок за построяване на отсечката, спазване на бюджета и практически не позволява да се случи това, което се случва при магистрала "Люлин", коментира още министърът. Той допълни, че рискът за строителните компании е много голям, но за сметка на това интересът на държавата е защитен.

На комисията няма да бъде "даван зор", стана ясно още от думите на Плевнелиев. Той припомни, че тя е свършила работата си за един месец, вместо за планираните два и допълни, че окончателното решение за това кой печели обществената поръчка ще стане факт до около 3 седмици.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...