Морски почивки, ски ваканции, културно-познавателни обиколки, спа, уелнес и балнео-туризъм са само част от възможностите, които очакват чуждите туристи, решили да посетят България. Към тях можем да прибавим популярните еко и селски туризъм, конгресен туризъм и инсентив пътувания, приключенски туризъм, голф, винарски и гурме турове, които допълват предлагането през четирите сезона на годината. Така зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов представи България на официалната пресконференция по време на световното туристическо изложение ITB в Берлин.
Специален гост на българската пресконференция в Берлин беше председателят на Европейската СПА асоциация - д-р Зигрун Ланг. По думите й страната ни има голям потенциал за развитие на СПА, уелнес и балнео-туризъм с прекрасните природни дадености и изградената добра база.
В среща между зам.-министър Маринов и Ернст Бургбахер - парламентарен държавен секретар и федерален правителствен комисар за МСП и туризъм във Федералното министерство по икономика и технологии, е обсъдена възможността за поемане от немските здравни каси на разходите на немски граждани, които ползват възстановителни и рехабилитационни процедури в български балнео и СПА курорти.
740 хиляди немски туристи са посетили България през 2009 г. Това е ръст с почти 28% спрямо предходната година. За разлика от предишните две години, записванията в последния момент ще намалеят значително, което е ясен знак за стабилизиране по отношение на пътуванията, подчерта Маринов. Значително нарастване има при записванията за Великденските празници, които православни и католици ще празнуват по едно и също време тази година. Очакванията на туроператорите са за 2010 г. да бъде постигнат до 15% ръст от германския пазар на годишна база.
Очаква се тази година за България да летят чартъри от 30 летища в Германия до летище Пловдив. Чатърните програми ще бъдат за периода: края на м. април - края на м. октомври.
През април стартира комуникационна кампания за популяризиране на българския туристически продукт на германския пазар. Кампанията ще продължи година и ще включва 260 излъчвания на телевизионни клипове по местни тв канали, публикации в преса и външна реклама - билбордове в Берлин, Хамбург, Мюнхен, Франкфурт на Майн и Щутгарт, информира МИЕТ.