Автомобилните регулаторни органи в САЩ разследват дали още между 70 и 90 милиона возила, в които са монтирани еърбеци, произведени от Takata Corp., трябва да бъдат върнати за корекции, предаде Reuters. Причината за това е дефект в монтираните предпазни средства, който може да доведе до нараняване на шофьора и пасажерите, посочва източник на изданието, пожелал анонимност. Ако регулаторът реши превозните средства да бъдат изтеглени и ремонтирани, общият брой на возилата с еърбеци на компанията, които биват коригирани, може да достигне 100 милиона.
Причината за изтеглянето е веществото амониев нитрат, което е използвано за производството на около 120 милиона еърбека. По данни на експерти, потвърдени от мениджърите на Takata – един от най-големите производители на еърбеци в глобален мащаб – химикалът може да доведе до пробив и в резултат на това до експлозия на газовите бутилки, при която в купето се изстрелват метални шрапнели. Към момента броят на автомобилите, в които е използван този химикал, е неясен, тъй като в някои модели се монтират по повече от една газова бутилка, а в някои случаи самите газови бутилки са произведени от различни компании. Към момента федералните органи са решили, че 24 милиона дефектни еърбека са монтирани в 19 милиона возила, които са изтегляни от пазара през последните 11 години.
Бивши мениджъри на компанията от години предупреждават за „хронично“ ниското качество на продукцията от американския завод на Takata през последните 15 години. Тези проблеми създават трудности да се определи кои точно измежду десетките милиона бутилки с газ са опасни. „Няма как да знаем“, изтъква друг бивш мениджър в Takata, цитиран от Reuters.
От компанията са отказали коментар дали въпросните до 90 милиона дефектни еърбека представляват опасност за шофьорите. Ако това се докаже Takata ще трябва да похарчи милиарди долари за корекции, които най-вероятно ще отнемат години. Националното бюро за транспортна безопасност по магистралите на САЩ вече наложи на Takata на стойност 70 милиона долара и постанови, че до 2018 г. компанията трябва да преустанови производството на газови бутилки с амониев нитрат. Освен това всички произведени такива до 2019 г. са обявени за дефектни, освен ако компанията не докаже, че не са.