Активните интернет потребители ще отделят с 4% повече средства за коледни подаръци в сравнение с миналата година или средно по 235 лв., показва проучване на Pazaruvaj.com. Резултатите сочат, че с приближаването на Коледа българите са много по-предразположени към онлайн пазаруването. Потребителите, които искат да изразходват по-малко време, използват предимствата на виртуалните рафтове, откъдето черпят много идеи и намират по-изгодни оферти. При вземането на решение все повече помагат написаните от други хора оценки, мнения и тестовете на продукти.
Подаръци се купуват средно за 6 души
През 2017 г. интернет потребителите ще купят коледни подаръци средно за поне 5-6 души, преди всичко от тесния семеен кръг. Затова намирането на подходящите продукти и изборът на източника за тяхното набавяне не е лесна задача.
Коледен подарък предимно за най-близките роднинипланиратда набавят86% от респондентите, а среднатаму стойност ще е 49 лева. Колегите се нареждат на по-задните места, като за тях подаръкът ще е средно 18 лева.
Малко над половината от анкетираните - 54%, се стремят да донесат радост на близките си с качествени подаръци, като при избора на продуктаобръщат внимание на съотношението цена-качество.
Избирането на подходящ подарък не е лесна задача
Докато сърфират в интернет, преди да пазаруват,потребителите се информиратподробно и обикновено разглеждат асортимента на няколко онлайн магазина.В лова на подаръци почти 3/4 от планиращите покупките ще разчитат на поне 3 източника в интернет.
Изгодните онлайн промоции в коледния сезон, стават все по-примамливи и за хора, които през останалата част от годината предпочитат да пазаруват във физически магазини, тъй като чрез офертите си онлайн магазините привличат по-успешно вниманието на нови онлайн купувачи.
Дрехите, козметиката, играчките и книгите продължават да бъдат най-популярните подаръци
Въпреки че всяка година по Коледа се появяват хитови продукти, характерни само за дадената година, сред всички потребители на интернет и през 2017 г. най-предпочитаните подаръци са „класическите” облекло, козметика,играчки и книги.
Разбира се, търговците ще могат да разчитат на голям оборот и при по-скъпата техника като например телевизори, смартфони и таблети, но този вид продукти за мнозина все още представляват съществена финансова бариера.
Решението се основава на потребителски мнения
Благодарение на интернет днес потребителите са склонни да избират както местата за настаняване,така и местата за вечеря въз основа на оценките на други хора. Този начин на избор влияе на потребителското поведение и при ежедневното пазаруване. Когато вземат решение, освен цената, важни критерииза потребителите са и мненията за продукта (89%) иоценката за избрания търговец (85%).
Благодарение на това, в Pazaruvaj.com наред със сравнението на цените, днес все по-популярни функции стават показването мненията, както и оценките за надеждността на магазините.
Потребителите на интернет ще купят подаръците най-малко от две места
Резултатите от проучванетодават отговор не само в каква степен потребителите на интернет акцентират върху онлайн търсенето на избраните подаръци, но и за това откъде планират да ги купят.
Онлайн пазаруването избират81% от активните потребители на интернет. Въпреки високия процент обаче онлайн пазаруването няма да може да поеме изцяло ролята на физическите магазини: двама от петима потребители на интернет ще прекарват времето си в търговски центрове имолове,за да купят коледните подаръци за близките си, а трима от 10 – в други магазини, включително в специализирани.
В резултат от изобилието от оферти преди празниците отделяме по-голямо внимание на промоционалните и рекламнитеброшури на физическите магазини, тъй като този начин на избор на подаръци, наред с персоналното разглеждане и сърфирането в интернет, може също да даде много идеи. Сред активните интернет потребители 25% със сигурност ще следят и печатните брошури на магазините.