Панаирът започна

07.05.2007 | 14:44
по статията работи: econ.bg
Международният пролетен панаир на потребителски стоки и технологии в Пловдив се провежда за 27-ми път

Вицепремиерът Ивайло Калфин откри в Пловдив 27-я Международен пролетен панаир на потребителски стоки и технологии. Панаирът ще продължи до 12 май.

Панаирът е едно от пазарните събития в Югоизточна Европа. Над 70 000 посетители очакват организаторите в панаирния град тази седмица.

Реномирани компании от страната и чужбина ще покажат последните новости в леката и хранителната промишленост.

"Това е първият голям икономически панаир в нова страна член на Европейския съюз, каквато е България. Сигурен съм, че с подобна витрина и представяне на българската икономика, със срещите между фирмите Международен панаир Пловдив ще продължи дългогодишната традиция да е един от най-важните в Югоизточна Европа", подчерта вицепремиерът Ивайло Калфин в речта си при откриването на форума. "Няма да скрия, че за мен като представител на българското правителство е гордост да видя този панаир и българските продукти, които са експонирани", добави той.

Впечатлен съм от българските стоки, които видях, коментира Калфин при обиколката си из палатите на пролетното изложение в Пловдив. Експонатите на нашите фирми оправдават очакването, че "днес витрината на българската икономика е по-пълна и по-бляскава", заяви той в словото си при официалното откриване на 27-ия Международен панаир на потребителски стоки и технологии.

Убеден съм, че българската лека индустрия ще покаже тук своето ново лице, ще впечатли с обновените продукти на наши производители, които направиха големи инвестиции, за да се изравнят с конкурентите си от Европейския съюз, заяви изпълнителният директор на Международен панаир Пловдив Георги Гергов. България тепърва ще демонстира какво може, а най-големият изложбен център в страната ще огледало на нейното успешно развитие, бе категоричен той.

Георги Гергов пожела на изложителите и посетителите "ползотворни и приятни дни на Пролет 2007".  Успешна работа, успешни срещи и големи сделки – такова бе посланието на вицепремиера и министър на външните работи Ивайло Калфин при откриването на пролетния панаир.

В пролетен панаир 2007 участват 1274 фирми (български – 649, чуждестранни – 625) от 41 държави (с 5 повече от миналата година): Австрия, Аржентина, Белгия, България, Великобритания, Германия, Гърция, Дания, Естония, Индонезия, Иран, Испания, Италия, Канада, Кипър, Китай, Латвия, Македония, ОАЕ, Пакистан, Полша, Португалия, Република Корея, Република Куба, Румъния, Руска федерация, САЩ, Словашка република, Словения, Сърбия, Турция, Унгария, Финландия, Франция, Холандия, Хърватска, Чешка република, Швейцария, Швеция,  ЮАР, Япония.

Най-многобройни са фирмите от Италия (170), Турция (102), Германия (76), Полша (52). Най-големи площи са ангажирали изложители от Турция, Полша, Италия, Германия, Индонезия, Гърция.

С официални участия ще се представят Индонезия, Полша, Турция и Куба.

Колективни участия ще имат фирми от Полша.

Заетите изложбени площи на "Пролет 2007" са 18 393 кв. м, което е със 7% повече от миналата година, когато площите бяха 17 250 кв. метра. Бруто изложбените площи се запазват почти същите - 47 161 кв. м през 2007 г. и 47 056 кв. м през 2006 г. Разликата в темповете на нарастване показва "уплътняване" на територията на изложбения комплекс с повече щандове и експозиции.

"Пролет 2007" се отличава от предишните издания на тази проява с:

    • По-високо равнище на представителност – участват водещи български и чуждестранни фирми, които са лидери в своя бранш.
    • Променени функции – освен чисто търговски форум, то става място за инвестиционни контакти поради възможностите, които се разкриват след приемането на България в Европейския съюз. "Стараем се да създадем среда за правене на бизнес", заяви изпълнителният директор на Международен панаир Пловдив Георги Гергов.
    • "Очаквам след приключването на пролетния панаир да бъдат създадени много смесени фирми между български и чуждестранни компании, да стартират проекти за публично частни партньорства", коментира Гергов.

Експозициите на панаира, които са групирани в 11 специализирани салона и браншови изложби, ще бъдат разгледани и от президента Георги Първанов и още 9 министри, които утре ще вземат участие в работата на първия Национален конгрес на инвеститорите на туризма.

Конгресът на инвеститорите в туризма е организиран от Националния борд по туризъм и Международен панаир Пловдив; ще бъде открит от президента Георги Първанов на 8 май. Ще бъдат обсъдени следните теми:

  • Стратегии за интегрираното развитие на Република България 2007-2015 година;
  • Международен брандинг на България;
  • Инвестиции и развитие в условията на публично-частното партньорство.

По време на панаира ще се проведат следните международни и специализирани изложби:

Фудтех

Международна изложба за хранителни стоки и технологии

Одобрена от  Международната  асоциация на изложбената индустрия UFI

Хранително-вкусовата промишленост ще е една от изненадите на тазгодишния Международен панаир за потребителски стоки и технологии. 388 фирми от 26 държави участват в специализираната изложба ФУДТЕХ, която традиционно се организира в рамките на най-представителния форум на леката индустрия в България. По брой изложители тя е на първо място сред международните изложби като компаниите от сектора са 30%, а по размер на наетите площи дели първото място с изложбата МЕБЕЛТЕХ – 28%. 

От чуждестранните участници най-много са фирмите от Италия (54), Полша (27), Германия (26), Турция (18), а най-големи са експозициите на Турция, Полша и Германия. Присъствието на световни лидери от хранително-вкусовата промишленост на "Пролет 2007" е продиктувано от интереса към  българските предприятия, след като в тях бяха направени големи инвестиции за достигане на стандартите на ЕС, и от реномето на Международен панаир Пловдив като водещ делови център в Югоизточна Европа. Това осигурява възможност за надеждни маркетингови изяви и проучвания сред авторитетни бизнес кръгове, което би помогнало на нашите производители да намерят нови пазари.

На XXVII Международен панаир за потребителски стоки и технологии ще бъдат представени машини и съоръжения за консервни и преработващи предприятия, за дълбоко замразяване, за производство на хляб, мелнично  оборудване, хладилна техника, нови технологии и техника за обработка на плодове и зеленчуци, ароматизатори и добавки, материали и консумативи. Освен тях по щандовете могат да се видят захарни, шоколадови и сладкарски изделия, пчелни продукти, зърнени храни, напитки, консерви.

Очаква се на "Пролет 2007" да бъдат показани новите рамки, в които ще се развива браншът, затова панаирът ще е полезен не само за изложителите, а и за посетителите специалисти и мениджъри. Към тях е ориентирана богата програма от съпътстващи прояви – презентации, симпозиуми, конференции, срещи.

Специализираното международно изложение за хранителни стоки и технологии ще е разположено в 10, 11 и 12 палати, както и на прилежащите към тях открити площи.

Мебелтех

Международна изложба за мебели, строителни материали, машини и технологии

Изложбата за мебели, строителни материали, машини и технологии МЕБЕЛТЕХ достигна по мащаби досегашния фаворит на Пролетния панаир – ФУДТЕХ. На най-представителния делови форум на леката индустрия в България фирмите от бранша заемат 28% от изложбените площи и са на второ място по брой на участниците – 19% (242 фирми).

Изложителите от България са общо 144, като 68 от тях са производители. Към МЕБЕЛТЕХ има и голям интерес от страна на чуждестранни компании, те са  98 от 20 държави като най-много са от Турция (44), а най-големи изложбени площи са ангажирани от Турция, Полша и Италия. Това ще даде на българските производители възможност да се представят сред делови среди на високо ниво, да направят надеждни маркетингови проучвания и да открият стабилни партньори.

На международната изложба МЕБЕЛТЕХ ще бъдат представени новости в областта на производството на мебели, обзавеждане за дома и градината, специализирано обзавеждане, консумативи за мебелната промишленост, мебелен обков, машини и технологии, вътрешно оформление и дизайн. Ще бъдат показани и строителни материали, готови елементи, сглобяеми постройки, повърхностни покрития, строителни услуги.

Полезна за изложителите и посетителите специалисти е и деловата програма на "Пролет 2007". На презентации, семинари, срещи и конференции ще се обсъждат проблеми на българската лека промишленост и ще се представят практически модели за развитие на малките и средни предприятия.

Специализираното международно изложение за мебели, строителни материали, машини и технологии ще е разположено в 13-а палата и на прилежащите й открити площи.

Тексмод

Международна изложба за текстил, облекло, кожени изделия, машини и технологии

Своите постижения на Международния панаир за потребителски стоки и технологии ще покажат 84 български фирми от областта на текстила, облеклото, кожените изделия, машините и технологиите за тяхното производство. Те ще демонстрират напредъка на бранша, който според анализ на италианската банкова групировка "Уникредито" е един от най-перспективните в българската икономика и е постигнал тройно увеличение на износа между 1999 и 2006 година.

Чуждестранните компании са 46 от 14 държави. Сред тях са лидери в световната текстилна и шивашка индустрия. Това дава възможност на нашите производители и търговци да търсят и намерят партньори сред авторитетни делови кръгове, да съпоставят своите постижения с водещите в бранша, да рекламират своите стоки пред престижна аудитория.

В Панаирния комплекс в Пловдив ще бъдат показани шевни машини и принадлежности, бродиращи, печатни и щамповъчни машини. Текстилният бранш ще демонстрира оригинални тъкани и платове, направени по нови технологии, домашен текстил, прежди, конци, влакна, галантерия и кинкалерия. Дизайнери ще презентират колекции за мъжка, дамска, младежка, детска и бебешка мода.

Според прогнози на експерти по време на тазгодишното издание на най-авторитетния форум на българската лека промишленост ще видим новия облик и по-висококачествени продукти от текстила, трикотажа и кожарството след големите инвестиции, които бяха направени в предприятията.

Съпътстващата програма на "Пролет 2007" включва редица делови прояви, насочени към мениджъри и експерти.

Специализираната международна изложба ТЕКСМОД е в 8-а палата на панаира в Пловдив.

Домтех

Международна изложба за битова техника и домакинство

Специализиран салон ХОРЕКА – за оборудване на хотели, ресторанти, кафетерии и търговски обекти (палата 2)

В международната изложба за битова техника и домакинство ДОМТЕХ са се включили 221 фирми, или 10% от изложителите на Пролетния панаир, които са ангажирали 8% от изложбените площи.

Фирмите от България са общо 63, като 26 от тях са производители. В проявата участват 63 чуждестранни компании, в това число и представени от 16 държави.

На международната изложба ДОМТЕХ ще бъдат демонстрирани новости в областта на битовaта техника, хладилници и фризери, домакински електроуреди и апарати, отоплителни уреди, климатични инсталации, слънчево отопление, домашни потреби, прибори и посуда, почистващи средства за бита. Професионалистите ще получат най-актуалните предложения за оборудване на ресторанти и търговски обекти, професионални кафе-машини, хладилни витрини и фризери, професионална почистваща техника, системи за контрол на достъпа, резервни части и принадлежности.

Специализираното международно изложение за битова техника и домакинство ще е разположено в палата 2.

Енерготермспециализиран салон за сградни инсталации: отопление, осветление, климатизация (палата 3)

Участват 42 компании от 11 държави. Те представят отоплителни уреди, газови уреди, вентилационна техника, климатична техника, отоплителна техника, съоръжения за отопление на големи помещения, енергоснабдяване, експертизи и контрол, водоснабдяване и канализация.

Козметика

Международна изложба за парфюмерия и козметика

В Международната изложба за парфюмерия и козметика участват 56 фирми. Към тази панаирна проява  голям   интерес проявяват и  изложителите от чужбина. В нея ще видим компании от 16 държави.Това  ще даде на българските производители възможност за надеждни  маркетингови изяви и проучвания и за нови бизнес контакти.

Българската парфюмерия и козметика ще представи и тази година своите уникални и разнообразни продукти с натурални съставки, както и добрия дизайн на опаковките. Компаниите от бранша работят вече по законодателство, хармонизирано с европейското, което дава самочувствие на нашите производители да бъдат конкурентоспособни  и на европейския пазар. Затова се очаква на международния пролетен панаир да се видят качествено новите тенденции в бранша.

На "ПРОЛЕТ 2007" ще бъдат представени суровини и материали за парфюмерията, както и парфюмерийни изделия. Интерес  ще предизвикат  козметичните продукти за лице, лечебната и детската козметика.  Апаратите и уредите за масаж, оборудването за салони за красота ще привлекат вниманието на специалистите от бранша.

Изложба КОЗМЕТИКА е разположена в палата 7 и на прилежащите й  открити площи.

Ювелир експо

Международна ювелирна изложба 

Златна и сребърна бижутерия ще представят 10 фирми от България, Италия и Турция в 4-та палата.

Булхимекс

Международна специализирана химическа изложба  

Участват 14 фирми, които показват нефт и нефтени продукти, пластмаси и изделия от пластмаси, машини и апарати за химическата промишленост. Изложбата е в палата 18.

Вкусове от Италия

Специализиран форум за италиански хранителни продукти

45 фирми (44 от Южна Италия и 1 българо-италианска) ще участват на форума "Вкусове от Италия", провеждащ се за трета поредна година в панаира, но за първи път на XXVII Международен панаир на потребителски стоки и технологии 2007.

В салон за бутикови, а не за индустриални, хранителни продукти ще се превърне конферентната зала на 12 панаирна палата от 7 до 10 май.

Посетителите ще могат да видят и да опитат маслини, овкусени по 22 начина, мед с аромати на портокал, лимон, горски плодове; зеленчукови пастети, уникални сицилиански сладкиши, екологични макарони, шам фъстък за кулинарията, различни видове зехтин, кафе, хляб с разнообразни добавки. Дегустация на пици ще предложи българо-италианската пицария от с. Ягодово "Villa Maria". Ще има и мостри на облекла за работещи в ресторанти и хотели.

Съорганизатори на форума са фирма "Еuro Sviluppo Italia" от Милано и Университетът по хранителни технологии в Пловдив

Карубото ще гвоздеят на "Вкусове от Италия", твърди Джузепе Акардо, президент на "Еuro Sviluppo Italia". Растението с вид на боб и с вкус на шоколад от години е заместител на  какаото в хранителната промишленост, заради същите качества на оригинала и значително по-ниската му цена, обясняват популярността му в Италия не само тамошните експерти, но и техните колеги от Университета по хранителни технологии (УХТ) в Пловдив, съорганизатор на форума.

15 президенти на фирми, участнички в изложението, и политици от провинция Катания ще се включат в своеобразната информационно-контактна борса по време на "Вкусове от Италия". Важно е да се инициира създаването на съвместни – българо-италиански – продукти, обяснява идеята доц. д-р Йорданка Алексиева, декан на стопанския факултет и ръководител на катедра "Хранене и туризъм" в УХТ. Тя е и куратор на семинара за ресторантьори и хотелиери, другия съществен акцент на форума. Ще се дискутират програми за управление на качеството,  безопасността на храните и системата HACCP, без чието внедряване продуктите не могат да стигнат до европазарите.

Очаква се министърът по политиката на земеделието, храните и горите на Италия Паоло Де Кастро, придружен от българския си колега Нихат Кабил, да посети салона в последния му ден – 10 май.

Мостри от представените на "Вкусове от Италия" бутикови хранителни продукти ще постъпят след панаирната изява в Музея на италианските храни в Университета по хранителни технологии.

Национално изложение на стоки и услуги на специализирани предприятия и кооперации на хората с увреждания.

Провежда се за пети път. Участват 40 фирми от страната. Основните браншове са мода, текстил, опаковки. Изложението е в палата 14.

Изложба на общините в България

Развитието на специфичните ресурси и възможностите за създаване на уникални туристически продукти е главният акцент на тазгодишното издание на провеждащата се за трети път ИЗЛОЖБА НА ОБЩИНИТЕ В БЪЛГАРИЯ.

Участие са заявили 22 общини: Асеновград, Благоевград, Бяла, Генерал Тошево,  Добрич, Добричка, Калояново, Копривщица, Костенец, Мездра, Павел баня, Пазарджик, Панагюрище, Плевен, Пловдив, Родопи, Садово, Свиленград, Стара Загора, Столична община, Тутракан и Хасково. Съорганизатор на проявата е  "Сдружение за Пловдив", което обединява над 150 големи фирми.

Всяка община ще покаже своята особеност, географските и стопанските си предимства чрез презентации на инвестиционни и други проекти, стратегии и програми за развитие. Природните и културните забележителности ще бъдат изтъкнати чрез фотоси, макети и мултимедия. 

Стремежът на общините към по-активен диалог с бизнеса след присъединяването на България към Европейския съюз и към все по-широкото използване на публично-частните партньорства за стимулиране на икономическия растеж е другият акцент на това единствено по рода си изложение в България. Общинските администрации ще споделят успешни практики в управлението на проекти и реализирането на икономически програми, както и възможностите за инвестиции.

Присъствието на общините на всички изложбени прояви е нови елемент в дейността на панаира. Тяхното постоянно участие в деловите форуми е продиктувано от водещата им роля в усвояването на еврофондовете, в развитието на бизнеса и на туризма.

Изложбата ще е в 6-а палата.

Изложба "Сервизи от царската колекция на Националния исторически музей"

Експозиция включва част от съдовете и приборите, използвани от царската династия в ежедневието и за официални вечери и приеми. Те са притежание на Националния исторически музей от 80-те години на миналия век. Арт събитието е част от инициативата на Международен панаир Пловдив за популяризиране на българската история. Миналата година, също по време на Пролетния панаир, бяха изложени тракийски златни съкровища и маската на цар Терес, открита от археолога проф. Георги Китов.

Експонатите в  гостуващата на ПРОЛЕТ 2007 колекция са изработени в реномирани ателиета в Европа и са стояли в двореца и в салон-вагоните на царския влак, известен като "българското дипломатическо министерство на колела".

Част от предметите са ползвани по времето на Фердинанд І (1887 – 1918 г., цар на българите от 1908 г.). Други сребърни съдове, както и сервизът от висококачествен порцелан с вензел на цар Борис ІІІ (1918 – 1943 г.), са подарък на царица Йоанна от нейния баща – италианският крал Виктор Емануил ІІІ.  Представена е и част от сервиз с монограм на княгиня Евдокия.

Повечето от съдовете са сребърни и на тях е гравирана царска корона. Други, както и всички прибори, са  посребрени или позлатени. Украсени са с царски вензел или с герба на царство България.

Колекцията ще бъде показана в 6-а палата на панаира, където е и Изложбата на общините в България.

Други браншове на Пролетния панаир:

  • Опаковки и опаковъчна техника
  • Учебни пособия; Офистехника и консумативи, мобилни телефони
  • Свободно време, спорт и хоби; Играчки и игри
  • Автомобили и резервни части; Услуги и информация
  • Горска и градинска техника
  • Гаражи и автосервизно оборудване;
  • Инструменти и оборудване;
  • Други.

Участват 221 фирми от 26 държави.

Най-силно представени браншове на панаира са: хранителни стоки и технологии (изложба ФУДТЕХ), мебели и строителни материали (изложба МЕБЕЛТЕХ), текстил, облекло, машини и технологии (изложба ТЕКСМОД), битова техника и домакинство (изложба ДОМТЕХ ).

Деловите прояви са неизменна част от панаира и съдействат за по-ефективното му протичане. Богатата програма включва голям брой семинари, конференции, презентации и др.

Изложбените щандове са аранжирани в 13 палати на панаира, както и на прилежащите им открити площи.

Работното време за посетители на панаира е от 9 до 18 часа, а за изложители – от 8 до 19 часа.

Цената на входния билет е 3 лева, за ученици, пенсионери и инвалиди - 2 лева. Входната карта за цялото времетраене на панаира е 10 лева.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 02.07   1556 г. – Русия завладява и присъединява Астраханското ханство. 1644 г. – Английска гражданска война: Състои се Битката при Марстън Мур. 1776 г. –...