Няма опасност БДЖ да загуби новите мотриси „Сименс" заради неплатените дългове към германската банка кредитор KfW. Това заяви категорично министърът на транспорта Данаил Папазов. Той посочи, че преди две седмици е направено окончателно предложение за преструктуриране на дълга, в което българското министерство на транспорта е поискало 30 % опрощаване и разсрочване на останалата сума за 6 години.
„Разговорите продължават и смятам, че ще успеем да се договорим", прогнозира Папазов.
Той припомни за решението на акционерите за продажбата на мотрисите и на 3 407 вагона, които са за втора употреба, но търгът се е оказал за вагоните неуспешен.
„Затова сега са взети всички адекватни мерки да не се допусне продажбата на мотрисите", коментира Папазов.
За състоянието на БДЖ той коментира, че оставя железниците в по-добро състояние от това, в което ги е заварил.
„Заварихме над 724 млн. лева дългове. От 22 млн. лв. през миналата година загубите сме намалили на почти 9 млн. лв. Тази година също се реализира намаление", посочи още министър Папазов.
На въпрос, дали ще има ли подновяване на подвижните вагони и локомотивния състав Папазов отговори, че случаят е комплексен.
„В момента няма смисъл да се купува веднага нова техника, защото тя няма къде да се движи”, каза още той.
По думите му, в момента има много ремонти на трасетата и на много места има прекъсвания на железопътната линия.
„Тоест, БДЖ возят донякъде с влак, след което трябва да се прекачат пътниците или клиентите на автобуси. Сами разбирате, че това не е услуга”, допълни Папазов, съобщи в. „Труд“.
По думите му, към днешна дата няма готови трасета или цяла линия да бъде завършена, за да може да се види ефектът. Именно затова цялостната програма на НКЖИ е насочена към изпълнение на цели трасета.