Бизнес очакванията сред японските предприемачи се влошиха през последните три месеца (юли, август и септември). Това подчертава слабостта на икономиката на страната, сочи проучване, направено от
Централната банка на Япония, което измерва песимизма и оптимизма сред големите производители, съобщава “Би Би Си”.
Индексът на настроението се влошава до минус 3, при минус 1 през последното изследвано тримесечие, завършващо през юни.
Показателят е отрицателен вече в продължение на четири поредни тримесечия. Според анализаторите търсенето в страната е ударено от слабата глобална икономическа картина.
"Подробностите от изследването разкриват също, че индексът за търсене отслабва както в страната, така и в чужбина, отразявайки забавянето на световната икономика и неговото въздействие върху
Япония", коментира Хирауки Муто от водеща компанията за управление на фондове Sumitomo Mitsui Asset в Токио.
Дълговата криза в Европа и забавянето на растежа в Китай са основните фактори, влияещи върху задграничната търговия. Дори ако Китай отчете растеж, териториалните спорове за островите в
Източнокитайско море биха могли да означават, че японските предприятия не виждат потенциал в износа за Китай към момента.
Антияпонските настроения в Китай може да се превърнат в антияпонски бизнес настроения, а Китай е ключов пазар за стоките, идващи от Страната на изгряващото слънце. Миналия месец Toyota Motor и
други автомобилни производители заявиха, че ще адаптират производството си в китайските фабрики, за да отчетат забавянето на китайските поръчки и продажби.