Чистата печалба на Yahoo! Inc. през първото тримесечие на 2011 г. достигна 223 милиона долара, или 17 цента на акция, в сравнение с 310 милиона долара, или 22 цента на акция, за същия период на
миналата година. Печалбата на компанията се е свила с 28%, констатира Wall Street Journal, цитиран Интерфакс и БГНЕС.
Приходите на Yahoo! Inc. за периода януари-март на текущата година са се свили с 24% до 1.21 милиарда долара. По данни на ComScore Inc., през март на Yahoo!, собственик на най-посещавания уеб
портал в САЩ, са се паднали само 15.7% от търсенията в сравнение с 16.9% година по-рано.
Според прогнозата на изследователската компания eMarketer, дялът Yahoo! на американския пазар на онлайн-реклама, чийто обем се оценява на 10 милиарда долара, през тази година ще се увеличи само с 0.3% до 16.4% или 1.65 милиарда долара.
Компанията продължава да полага усилия, за да увеличи дела си на ключовия за нея пазар - пазарът на онлайн-реклама. Това става на фона на голямата конкуренция от страна на Google Inc. и Facebook Inc., привличащи все по-голямото внимание на Интернет потребителите.
Дялът на Facebook се очаква да нарасне през 2011 до 21.6% от 13.6% през 2010, а на Google – да достигне 12.6% в сравнение с 9.6% година по-рано. Yahoo! прогнозира приходи през второто тримесечие между 1.23-1.29 милиарда долара, печалба – 160-190 милиона долара.