Плаващ пясък е причината за аварията в метрото в "Хаджи Димитър", която го спря на 19 януари, обясни днес директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. Според него тази леща от плаващ пясък е натоварила с допълнителен воден стълб основите, които е и довело до повдигането на релсите.
Проблемният почвен пласт от около 10 метра е попаднал между две укрепвания, които са през 50 метра, се разбра още от думите му.
Не е ясно кога проблемът ще бъде отстранен, като метрото по третата линия ще продължи да е движи от "Красно село" до спирка "Театрална", а останалата част от маршрута ще се покрива от автобуси. За тях не са нужни допълнителни билети.
Движение на носещата конструкция няма, а само на вътрешната облицовка, която поддържа хидроизолацията, подчерта Стоян Братоев. До момента са демонтирани релсите и траверсите, а предстои да се премахне и пълнежът от бетон, който е метър и половина дебел. Укрепването ще е по нов проект, който е подготвен, но предстоят още организационни работи, преди да започне реализацията му. Кметът на София Йорданка Фандъкова обеща информация да се дава на всеки един етап от работата.
"Целият ремонт ще е за сметка на изпълнителя, все още не можем да кажем вина", каза още Стоян Братоев. Според него ще се търси и неустойка за времето, през което метрото не е работило.
Шефът на "Метрополитен" посочи, че този участък на метрото е най-екстремен като дълбочина и ниво на подпочвените води.
В отговор на въпрос Братоев каза, че проблемът в метрото не засяга по никакъв начин околните сгради, тъй като най-близкият блок е на 200 метра.