Повече от 50% от услугите на Националната агенция за приходите (НАП) минават в електронен вид. Интегрираната информационна система ще намали времето и ще подобри качеството на услугите за гражданите и бизнеса. Посредством проект по Оперативна програма “Административен капацитет” (ОПАК) беше извършена подготовка за привеждане на наличните електронни услуги и информационни системи на приходната администрация в съответствие с принципите за интегрираност и оперативна съвместимост. Периодът за изпълнение на проекта обхващаше месеците от юли 2013-а до юли тази година. Отреденият бюджет се равняваше на 642 597,05 лв.
„Един от успешните проекти на НАП, финансирани от ОПАК, който не просто е изпълнен качествено и в срок, но и има реална полза за хората и бизнеса. Това е и основната цел на програмата, а именно – по-гъвкава, по-модерна и високотехнологична публична администрация”, коментира ръководителят на ОПАК Моника Димитрова-Бийчър по време на днешната заключителна пресконференция по проекта.
Реализирането му ще доведе до осезаемо намаляване на административните трудности и разходи по спазване на задълженията за клиентите на НАП. Ръководителят на ОПАК подчерта, че тези усилия трябва да бъдат надградени и през следващия програмен период чрез Оперативна програма „Добро управление”, така че да се изпълни стратегията за е-управление на НАП до 2018 г.
Вече повече от 50% от услугите на НАП преминават в електронен вид. Според експерти от приходната агенция, информационните системи, предоставящи услуги за клиентите, следва да отговарят на принципите за оперативна съвместимост. Това ще ги направи по-унифицирани и достъпни за гражданите и бизнеса при комуникацията им с администрацията. За повишаване на компетентността на служителите в НАП е проведено съпътстващо обучение.