Съюзът на пивоварите и Българската национална асоциация на потребителите подписаха Меморандум за сътрудничество. Това е четвъртият по ред Меморандум, подписан от Съюза на пивоварите за промотиране и
прилагане на стандартите за отговорни реклами и събития в България.
Меморандумът ще подобри обратната връзка с потребителите по отношение на рекламните послания и събитията за промоциране на бира, както и ще позволи да бъде разширена и прецизирана предварителната
потребителска информация.
С меморандума БНАП стават членове на Арбитражната комисия на СПБ, която разглежда мнения и сигнали от потребители във връзка с прилагането на правилата за саморегулация, залегнали в Кодекса за
отговорни комуникации и етични стандарти на пивоварната индустрия. От 2009 г. в Арбитражната комисия ще участват представители и на неправителствени организации за превенция и намаляване вредите от
злоупотребата с алкохол.
Пощенският адрес на Съюза на пивоварите за контакт с потребителите остава София 1000, централна поща, П.К. 1138. С тази инициатива - за разширяване на административния капацитет на организацията,
пивоварната индустрия демонстрира за пореден път своето желание за отговорно самоуправление и самоконтрол при спазване стандартите за социална отговорност и защита на обществения интерес.
До момента такива Меморандуми са подписани с Асоциацията на рекламните агенции (АРА), Асоциацията на радио и телевизионните оператори (АБРО) и Федерацията на потребителите в България (ФПБ).
Съюзът на пивоварите и неговите членове са първият бранш в България, които въвеждат принципите на саморегулация на рекламите, спонсорствата и промоционалните събития, наричани търговски или
маркетингови комуникации. Реализираната от СПБ политика в тази сфера е в пълно съответствие с принципите на пивоварите на Европа и Пътната карта за прилагането на саморегулаторните механизми за
отговорна и умерена консумация, защита на децата и подрастващите, отговорно шофиране без алкохол.