Покупката на офис чрез кредит струва колкото наемането му

30.08.2010 | 10:03
по статията работи:
От "Кредитекс" очакват раздвижване на пазара на бизнес имоти
Покупката на офис чрез кредит струва колкото наемането му

Покупката на офис чрез бизнес ипотечен кредит струва колкото наемането му, сочат наблюденията на небанката "Кредитекс и ХипоКредит". 16% от всички кредити, отпуснати от небанката, са използвани за покупка на инвестиционни имоти. От компанията очакват раздвижване на пазара на бизнес имотите поради променените съотношения продажна цена/наем.

Разходите за покупка на офис с ипотечен кредит и за наем са еднакви, независимо от по-ниските цени на наемите и по-високите лихви по бизнес кредитите сега в сравнение с 2008 година. Например офисите до 250 кв.м.в гр.София в момента се предлагат за продажба на цени между 650 и 1000 евро на кв.м., в зависимост от местоположението. Това означава обща покупна цена от 165,000 до 255,000 евро. При 100% финансиране на покупката с 25-годишен бизнес-ипотечен кредит с годишна лихва от 11%, средномесечната погасителна вноска по заема ще бъде между 1,617 и 2,500 евро на месец (без включени разходи по прехвърлителната сделка и ипотеката). В същото време наемите за подобни имоти са между 6.5 и 10 евро на кв.м. или около 1,625 - 2,500 евро на месец (без включени разходи за депозити към наемодателя).

Излизането от кризата ще доведе до постепенното покачване на наемите и продажните цени не само на офисите, но и на производствените и складови площи. Фирмите, които дотогава са успели да закупят собствена база, в бъдеще ще спестят средства от наем и евентуално ще могат да реализират и капиталова печалба, коментира Красимир Гумнишки, Мениджър бизнес кредитиране в "Кредитекс & ХипоКредит".

5 са основните предимства има покупката на собствен офис пред използване на офис под наем, става ясно от информацията на небанковата институция.

На първо място собственият офис е въпрос на престиж за фирмата. Второ - вноската по кредита остава относително еднаква през целия период на изплащане като има опция и за намаляващи вноски, докато наемът може да подлежи на индексация. Трето - в случай на прекратяване на наема, фирмата може да загуби клиенти и време за търсене и обзавеждане на ново пространство. На четвърто място платените лихви по кредита (без главницата) се признават за разход на фирмата, с който се намалява данъчно облагаемата печалба. Платените наеми също могат да бъдат признати, но понякога наемодателите не се съгласяват да декларират реалния размер на наема. Не на последно място евентуално повишаване на цената на имота след кризата дава възможност за увеличаване на кредита или печалба от препродажба на имота.  

Недостатък за притежателите на собствен офис са разходите за поддръжка на сградaта, както и за годишните данъци и такси.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...