В рамките на така наречения Черен петък електронният магазин eMAG е регистрирал поръчки на стойност 37.23 млн. лв., което надвишава миналогодишните резултати с почти 15%, съобщава компанията. Сайтът е бил посетен над 2 милиона пъти - с над 28% повече в сравнение с 2017 г. като близо 70% от посещенията са през мобилното приложение. По време на търговската кампания потребителите са поръчали 264 779 продукта, от които 26.7% са на търговци от Marketplace платформата на сайта. Това е платформата на магазина, през която други търговци предлагат свои стоки.
Най-голяма стойност, регистрирана в една поръчка, е 8629 лв., и е направена от Карлово.
През тази година поръчките през маркетплейс са с 33% повече от Черния петък на 2017 г. Най-популярни категории по брой поръчки са "Дом и градина", "Декорация" и "Направи си сам" – 40 072 бр. поръчки, следвани от "Играчки и продукти за деца" – 34 185 бр., "Лична грижа и красота" – 28 379 бр., "Малки електроуреди" –26 799 бр. и "Телевизори" – 14 863 бр.
eMAG е част от Naspers group и един от най-големите онлайн търговци на дребно в Централна и Източна Европа. Компанията е основана преди 17 години и има дейност в 4 държави (България, Унгария, Полша и Румъния). eMAG предлага в България близо 300 хил. свои продукти, а в Marketplace платформата си още над 500 хил. Собственик на магазина е "Данте Интернешънъл" СА. В портфолиото му е и сайтът за мода fashiondays.