Потребителите се нуждаят не от държавен, а от браншови стандарт на храните 2

29.06.2010 | 12:54
по статията работи: Апостол Апостолов
Днес се провежда форумът за добри практики в търговията на дребно MySuccess in Retail
Потребителите се нуждаят не от държавен, а от браншови стандарт на храните

"Промяната или актуалиацията на българския държавен стандарт на храните няма да доведе до резултати. Ако искаме да имаме качествена продукция, необходимо е съответният бранш да се събере и да изготви свои единни стандарти, а не държавата да ги спуска". Това заяви специално за Econ.bg Асен Ненов от Асоциацията на активните потребители по време на форума за добри практики в търговията на дребно MySuccess in Retail. Econ.bg е медиен партньор на събитието.

Припомняме ви, че през последния месец земеделският министър Мирослав Найденов заяви, че се подготвят единни стандарти за производството на сирене и хляб.

Основните оплаквания на клиентите в Асоциацията са свързани с храните. Жалбите не са към конкретни вериги, а от предплаганите продукти.

В потребителската "черна класация" попадат още мобилните оператори, които правят всякакви хватки, особено при преносимостта на номерата.

Много често мобилните оператори прилагат скрити хватки в договорите с клиентите. Потребителите няма как да разберат за тях на гишето, подписват договора и впоследствие разбират, че за ощетени, дава за пример Асен Ненов.

На трето място потребителите се оплакват от банките с лихвените проценти.

"20 години след началото на прехода, потребителите продължават да мислят, че всички продукти са тествани по различни стандарти. За този период все още е ниска потребителска култура на сънародниците ни. Все още е ниско и доверието в търговците, смята Ненов.

Според изследване на Европейската комисия от преди месец и половина, 26% от потребителите в ЕС са убедени, че търговецът уважава техните потребителски права.

17.8% от българските търговци правят тестове за безопасността на продуктите, които купуват. В Европа този процент надвишава 30%.

"Най-важното, което потребителите трябва да знаят, е, че трябва много, ама много да четат за потребителските си права. Защото никоя държавна институция не може да им ги защити по-добре от самите тях", обобщи Ненов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...