Доверието на американските потребители нарасна през декември до 15-годишен връх, отразявайки подобряващата се икономика на САЩ и оптимистичните очаквания, свързани с администрацията на новия президент Доналд Тръмп в навечерието на встъпването му в длъжност, показва проучване на компанията Conference Board.
Индексът на потребителското доверие в САЩ нарасна през ноември до 113,7 пункта от 109,4 пункта през ноември при прогноза за по-скромно повишение до 109,8 пункта, като това е най-високото ниво на индекса от август 2001 година насам.
Следизборното рязко повишение на оптимизма по отношение на икономиката, работните места и перспективите за доходите, дължащо се и на нарастването на американските акции към исторически върхове, е най-силно изразено сред по-възрастните потребители, отбеляза Лин Франко, която е директор на проучването на Conference Board.
Пазарът на акции на "Уолстрийт" се намираше в силно възходящо рали до рекордни върхове след изненадващото избиране на Доналд Тръмп през ноември за следващ американски президент с оглед на предположенията, че новата администрация ще бъде добра за бизнеса в страната. В същото време икономиката на САЩ продължава да се подобрява, докато безработицата падна трайно под 5%.
Индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца се повиши през декември много силно до 105,5 пункта от 94,4 пункта през ноември, достигайки най-високо ниво от 2003 година.
В същото време индексът, определящ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната, спадна рязко до 126,1 пункта от 132,0 пункта през ноември, но все още остава недалеч от най-високите нива от девет години насам.
Гледайки към 2017 година, продължаването на оптимизма на потребителите ще зависи от това, дали техните очаквания ще се реализират, посочи Лион Франко.