„Най- голяма част от сигналите са при нас са свързаните с комуналните услуги- парно, ток, вода. Потребителите често не подават сигналите и не довеждат нещата докрай, когато става дума за проблем с финансови институции като банки и други, ако те са по-активни в тази посока, може би и тези спорове ще започнат да се решават по-експедитивно“, посочи пред БНР Богомил Николов председател на “Активни потребители“.
„Най-чести са сигналите за нерешени проблеми в услугите, защото хората не разбират сметките, които пристигат за ток, вода, парно. Хората не разбират как става това начисляване и измерване от страна на доставчиците. Това води до трупане на недоверие, което може да се разреши само с прозрачност.
Но да посъветвам и хората – прави ми впечатление, че хората се крият от проблемите, особено когато става дума за някакви задължения, това е най- лошата стратегия.
Като видят, че имат някакво начисление, веднага да питат и да изчистят проблема, а не да се крият с години и след това да се окаже , че сумите са нараснали неимоверно. Това става и при мобилните оператори също“, поясни още Богомил Николов.
„От друга страна трите мобилни оператора са най-санкционираните и глобяваните за нелоялни търговски практики. Само за последните 3 години имат над 30 санкции за нелоялни практики. Но глобите са малки и те не ги стряскат. По закон те са от 1000 до 30 000 лв., но най-често налаганите са 5- 6 хиляди лева средно и тя не е проблем за тях“, заяви още Николов.
По думите му повишените цени по морето у нас е заради това, че летовниците нямат избор да отидат другаде на море - така че повече конкуренция е начинът това да не се прави от нашите хотелиери и ресторантьори, коментира още Богомил Николов.
Николов каза също, че и в новия проектокабинет няма ресор или Дирекция, свързани със защитата на потребителите.