снимка: Sofia Photo Agency
"Паркинги и гаражи" да започнат да работят денонощно в столицата, 7 дни в седмицата. Това предлагат общинските съветници от ДСБ. Според тях единствено по този начин може да се разреши проблемът с
незаконното паркиране в София. Столичните общинари от партията на Иван Костов смятат, че КАТ е абдикирал от задълженията си, а полицаите непрекъснато си затварят очите за нарушенията на
„мутрите”.
Общинският съветник от ДСБ Ивайло Йонков е убеден, че „Паркинги и гаражи” не могат да работят само 5 дни в седмицата, от 08:30 до 19:30 часа , а през останалото време да бездействат.
Ивайло Йонков: През нощта, ако се разходите из София, ще видите, че пред дискотеките или пред някои заведения, непрекъснато има паркирани автомобили. Много е грозно това, което
виждаме, грозно е, че общината не може да се справи.
Общинските съветници от ДСБ са решили още да предложат промени в наредбата, която регламентира т.нар „преференциално паркиране” в София. Сега живеещите в „синя зона” плащат по 70 лева годишна такса,
срещу която могат да паркират само на две пресечки от мястото, където е домът им. Идеята е този периметър да се разшири.
Вили Лилков: Предлагаме гражданите, които живеят в „Синя зона”, да имат възможност да паркират в нея на територията на целия район, в който си имат постоянен или настоящ адрес.
Най-просто казано, ако живеете в район „Средец” - да имате право с този стикер, който са ви дали от „Паркинги и гаражи”, да паркирате в "синята зона" на целия район.
Срещу наредбата за „преференциално паркиране” вече има и заведено дело в Софийски градски съд. Д-р Мирослав Ненков е сред противниците й.
Мирослав Ненков: Това преференциално паркиране, някой гений го е измислил, че е преференциално, защото то не е. Вече мина първото заседание. Съдът счете, че има основания, с които
ние искаме да оборим тази крайно несправедлива и дори дискриминационна наредба, и даде ход на делото. До седмица, седмица и нещо, ще има вече резултат. И още една идея на столичните общинари от ДСБ.
Според тях задължително трябва да се въведе ограничението местата за служебен абонамент на една улица да не са повече от 10% от общия брой на местата за паркиране на нея.
Вили Лилков: В стремежа си да печели много пари, фирма „Паркинги и гаражи” увеличи дотам броя на местата със служебен абонамент, че на улици като „Узунджовска” или „Уилям Гладстон”,
броят им вече е около 40-50% от общия брой на паркоместата.