Асоциацията за обучение и квалификация на автомобилистите в България (АОКА) настоява шофьорските изпити да преминат в ръцете на частния сектор, съобщи БГНЕС. Председателят Асоциацията Красимир Георгиев е категоричен, че трябва да бъде премахнат „държавния терористичен монопол по отношение на частния бизнес в сферата на обучението".
Днес браншови и държавни организации се събраха на дискусия за безопасността на движението по пътища в Столична община по инициатива на зам.-кмета Александър Цветков.
От Асоциацията са изработили цялостна програма за промени при контрола и провеждането на изпитите за шофьорска книжка в нашата страна. Те настояват контролът върху обучението да премине от Изпълнителна агенция автомобилна администрация към Националната агенция за професионално образование и обучение към МС.
„В България обучението не е на нужното ниво и основната вина за това е на Министерство на транспорта, категоричен е Георгиев. Над 100 изпитващи в страната, които получават държавна заплата са милионери, предполагат от Асоциацията.
Красимир Георгиев подчерта още, че единствените реакции от Министерство на транспорта за премахване на преобладаващия "сив сектор" в системата на автомобилното обучение, имат единствено репресивна функция спрямо фирмите, които са „на светло".
Становището им за преминаване на обучението в ръцете на частния сектор се подкрепя и от Съюза на българските автомобилисти, според който трябва да има синхронизация и провеждането на проверките на НАП и Автомобилна администрация на автомобилните обучители.