Билбордовете и рекламни табели, поставени край магистралите, да бъдат премахнати. За това настояха вчера от транспортния бранш. Причината е, че на голяма част от съоръженията се виждат разголени красавици, разсейващи вниманието на водачите, пише вестник "Монитор" в днешния си брой.
Стълбовете, на които са поставени, са изключително опасни при сблъсък, съобщи вчера председателят на Съюза на организациите в автомобилния транспорт и Националната транспортна камара и член на УС на АЕБТРИ Койчо Русев. Според него само в участъка от Пазарджик до Карловския надлез има 140 такива табели и билбордове, намиращи се от дясната страна в посока Пловдив.
На запад е абсолютно забранено в зоната на магистралата да има каквито и да било знаци, освен тези, които са по закона за движение по пътищата.
Като имате предвид, че у нас голяма част от билбордовете са с разголени модели, може да си представите как се отклонява вниманието на младите хора. Да не забравяме и че скоростта на движението по магистралите е максимално разрешената в страната. Всяко отклоняване на вниманието води до неправилно действие или несвоевременно реагиране на ситуацията на пътя, коментира Русев.
Другата сериозна причина, поради която се настоява за премахването им, е, че билбордовете са поставени върху изключително масивни стълбове. От транспортния бранш смятат, че дори танк да се удари в тях, няма да остане здрав след сблъсъка. В същото време повечето рекламни табели се намират в загражденията на магистралата, на метри от платното.
Всеки водач, който загуби управление при мокро време, може да излети и да се удари в тях, обясниха шофьори с опит. Председателят на Националната транспорта камара Койчо Русев подчерта, че на запад дори търговски обекти и бензиностанции не може да получат разрешения, ако не са на достатъчно разстояние от пътя.
Заради удар в билборд през 2009 година загинаха двама души до разклона за село Яна на автомагистрала "Хемус". Още тогава в публичното пространство се обсъжда идеята за премахване на билбордовете, намиращи се на метри от пътищата.
Припомняме ви, че и преди 2 години тогавашната Национална агенция „Пътна инфраструктура" (НАПИ) стартира обществено обсъждане за бъдещето на рекламните билбордове край пътищата в страната.Той добави, че към тогавашния момент пътната агенция не разполага с никаква власт върху тези съоръжения - нито за това къде се намират те, нито какво изобразяват, нито в какъв цвят са.