Над 60 хиляди тона товари месечно обработват от юли на ломското пристанище. През порта минават предимно зърно от новата реколта, торове за селското стопанство, метали и въглища. До две години тук ще бъде построен зърнен терминал, ще бъде готова и кейовата стена, обеща премиерът Бойко Борисов.
Добрата новина е, че в момента се наемат временно крановици и механизатори. Въпреки кризата, съкращения не се предвиждат, информира изпълнителният директор Константин Костадинов. Той припомни, че през юли заради високите води на Дунав два от кейовете не работиха двайсет дни. Тогава на единия от тях аварира и електроинсталацията.
Пристанищният комплекс приключи полугодието с 60 хиляди лева печалба. Според ръководството тя е резултат от антикризисната програма, прилагана от края на 2009 г. Средната работна заплата на този етап е 420 лева, а когато има възможност, на хората са раздавани също ваучери за храна, съобщи в. "Монт Прес".
Товарното пристанище в Лом е сред най-големите в българския участък на Дунав. Комплексът има пет кея и 22 крана. Тринайсет са корабните места. Портът разполага също с паркови площи за автомобили и камиони, със странични ж.п.-линии. Портовият флот включва един влекач. При максимално натоварване, тук могат да бъдат обработени 5 680 000 тона товари годишно. Пристанището е пресечна точка на двата пан-европейски коридора No 4 и No 7, определени от Европейския съюз за приоритетно развитие. Чрез канала Рейн-Майн-Дунав всички водни маршрути от Северно море достигат до Лом.