Не са ясни причините за пожара във влака Пловдив – София. Това заяви в ефира на Дарик радио изпълнителният директор на „Български държавни железници” Христо Монов. Той беше категоричен, че ще бъде
създадена комисия, която да разследва случая.
„В тези влакове има по шест пожарогасителя. Информацията, която имаме от локомотивната бригада, е, че са използвани три, но с тях не са успели да потушат пожара”, каза Монов. Той обясни, че в шкаф с
електрическо оборудване е възникнал пушек, като според него може причината да е късо съединение.
„Наша постоянна грижа е да гарантираме сигурността и безопасността на пътниците, каза още Монов и призна: "С един такъв остарял подвижен състав, морално и физически, очевидно съществува определен
риск”.
Снощи към 23:10 ч. е възстановено движението на влакове по едната железопътна линия в участъка между Пловдив и Тодор Каблешков. Композициите се движат с дизелови локомотиви, тъй като контактната
мрежа е прекъсната след инцидента в района на спирка Прослав и не е възможно преминаването на електрически локомотиви, съобщи пресцентърът на БДЖ.
Нощните влакове и ранните сутрешни влакове са преминали през участъка със закъснение от около 30 минути средно на влак.
Предстоят ремонтни работи по възстановяване на контактната мрежа в участъка, по време на които движението на влакове между Пловдив и Тодор Каблешков ще бъде временно преустановено.
„Български държавни железници” ЕАД създават организация за превоз на пътниците с автобуси в този участък.
Снощи е извършен само външен оглед на изгорелите вагони от пътническия влак Пловдив-София. Tова каза в ефира на БНР тази сутрин Гено Генов, директор "Безопасност, контрол и вътрешна сигурност" в БДЖ.
Той уточни, че всичко в първи и втори вагон е изгоряло.
Вътре все още не е допуснат оглед. Той ще бъде извършен днес от експерти. Трябва да бъде извършена задължителна пожаро-техническа експертиза, изтъкна Генов. Той отново уточни, че пожарът е възникнал
в шкаф номер 11 по данни на персонала, който се е опитал да го загаси.
Не би следвало да се прави паралел с пожара във влака София-Кардам, защото причината за пожара там беше съвсем различна, беше категоричен Генов. Той предположи, че сред пичините за пожара може да
бъде външна намеса, неизгасен фас, или друго, което трябва да се установи, съобщи БГНЕС.