Автомобилният пазар в Европейския съюз продължава да се възстановява, като през февруари регистрацията на нови пътнически автомобили отчете поредно силно повишение. В същото време се наблюдава ново подобрение при продажбите на нови коли в България, става ясно от данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
През февруари продажбите на нови автомобили в България са се увеличили с 12,2% спрямо същия месец на миналата година, достигайки до 1661 броя спрямо 1481 преди година.
Данните сочат, че за първите два месеца на годината регистрацията на нови автомобили в България се е повишила с 9,3% до 3169 броя спрямо 2900 броя през същия период на 2015 година.
От асоциацията отбелязват, че по тези показатели страната ни се нарежда в „златната среда“ сред всички 28-страни-членки на Европейски съюз.
Относно продажбата на нови пътнически автомобили в ЕС, данните сочат, че се отчита повишение за 30-и пореден месец, като увеличението е с 14,3 на сто на годишна база. През януари бе отчетен по-слаб растеж от 6,2 на сто.
За първите два месеца на настоящата година регистрацията на нови автомобили на Стария континент се повишиха с 10,1% спрямо същия период на 2015-а, достигайки общо 2 118 273, като само в рамките на февруари бяха регистрирани 1 056 902 нови автомобила.
Експертите отчитат, че се наблюдава ускоряване на темпото на растеж при продажбите на нови автомобили във всички водещи европейски пазари. Най-отчетлива е тази тенденция в Италия с повишение от 27,3%, Франция (13%), Испания (12,6%) и Германия (12%), като всичките тези водещи автомобилни пазари са се представили по-добре спрямо февруари 2015 година.
Продажбите на автомобили са оценявани като водещ показател за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина данните за февруари дават положителен сигнал за икономическото състояние на ЕС на фона на опасенията, свързани със забавянето на глобалната икономика и по-специално на Китай и на останалите водещи развиващи се пазари, посочват от асоциацията.
По-търсени в ЕС през февруари са били новите автомобили на италианската фирма FCA Group, на немската компания Daimler и на френските фирми PSA Group и Renault Group.
В същото време продажбите на нови автомобили с марката Volkswagen се повишават по-скромно, информира Българско национално радио. Въпреки това те отчитат растеж през февруари с 8% на фона на продължаващия скандал с фалшивите тестове на отделните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили.