През деветте месеца на 2009 г. продажбите на бира са намалели с около 10%, става ясно от данни, представени от Съюза на пивоварите в България
Продажбите на пиво в РЕТ опаковки доминират на пазара с 47% дял. Следват продажбите в стъклени бутилки - 43%, а останалите 10% се разпределят между реализация на бира в кенове и кегове.
Междувременно отличителните качества на живата бира бяха акцент в третия бирен тур от инициативата по „По пътя на българската бира", организирана от Съюза на пивоварите в България. Живата бира е изцяло натурален и естествен продукт, съдържа изключително полезни минерали, витамини от групата В, аминокиселини и белтъци. Тя е и по-хранителна и питателна от обичайното за българския пазар филтрирано пиво.
Специфично за живата бира е нейното по-високо алкохолно съдържание. Почитателите й трябва да знаят и, че 80% от възприятието й е чрез обонянието, поради наситения аромат. По тази причина пушенето, дамският парфюм и червилото са сред факторите, които пречат на пълноценното възприятие на вкуса на живата бира.