*Информацията е редактирана в 21:07
53,7% е спадът в продажбите на нови превозни средства през изминалата 2009 г. в сравнение с 2008 г., сочат данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.
Докато през 2008 г. са продадени близо 58 хиляди превозни средства, то през 2009 г. те са едва 26,8 хиляди.
Спадът в продажбите на нови автомобили е 52,2% (което се равнява на 28 107 броя). Продажбите на автобуси и камиони са се свили със 73,1% (или с 3007 броя). Броят на продадените мотоциклети е намалял с 25,9% (или със 171 броя).
През изминалата година са били продадени общо 25 705 нови автомобила (при 53 812 през 2008 г.). Лидер по продажби през изминалата година е била "Тойота" с продадени общо 2820 автомобила, следвана от "Пежо" - 2263 автомобила и "Фоксваген" - 2251 автомобила.
За сравнение, през 2008 г. лидер по продажби е бил "Опел" (5462), следван от "Тойота" (5082) и "Фолксваген" (4708).
Общо 488 нови мотоциклета са били продадени през 2009 г. (при 659 през 2008 г.). Челната тройка по продажби се състои от "Пежо" (184), BMW (81) и "Ямаха" (75).
Челната тройка през изминалата година се е състояла от "Пежо", "Ямаха" и "Пиаджо". Те са продали съответно 232, 178 и 147 машини.
Едва 1108 нови автобуси и камиони са били продадени през 2009 г. (при 4115 през през 2008 г.). Лидер по продажби през 2009 г. е бил "Мерцедес" с продадени общо 479 машини, следван от "Ивеко" (338) и "Ман" (126).
През 2008 г. челната тройка по продажби се е състояла отново от "Мерцедес", "Ивеко" и "Ман". Тогава трите фирми съответно са реализирали 1441, 1338 и 480 продажби на нови машини.