За разлика от повечето "бирени” страни като Германия, Великобритания и Белгия, у нас тъмната бира е единствено зимно питие. Тя съставлява едва 4% от общото консумирано количество пиво. В България обаче все повече навлизат чуждите марки – и тъмно, и светло пиво. Това съобщи Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите в България.
През последните години се забелязва трайна тенденция за леко увеличаване на продажбите на тъмно пиво, което се произвежда специално за зимните месеци. То е много подходящо за храните, които се консумират през този период. Във времето между края на октомври и началото на март около 10% от общата консумация се пада на различните видове тъмно пиво. А общо целогодишните продажби са около 4%. Това са данните за 2010 г., както и тенденцията, която се очертава за последните два месеца на миналата година, обясни експертът.
Любителите на бирата у нас все по-често предпочитат да купуват големи пластмасови бутилки пиво и да консумират вкъщи.
Според Радомирова българският пазар все още не е готов за много експериментални серии. Много устойчив е и регионалният принцип на консумация - ако в даден район има пивоварна, всички местни хора
пият само произведеното от нея пиво, информира Dariknews.bg.
"Българският консуматор е доста консервативен. И това се отнася не само за нашата продуктова категория, а и за редица други бързооборотни стоки, особено в сферата на храните и напитките. Ето
защо в това отношение нашите производители не обичат да експериментират. И в предишните години, когато са правени подобни опити, се оказа, че ние все още не сме готови за това. По-възрастните ни
консуматори обичайно са по-консервативни. Докато младите хора, които много повече пътуват, динамични са, голяма част от тях учат в други европейски страни или са получили там образованието си, вече
имат други нагласи. И те много често, връщайки се в България, търсят тези видове и марки, които са пробвали в чужбина", обясни експертът.