Производството на автомобили се измества от Западна Европа

23.09.2015 | 18:41
по статията работи: Десислава Маданска
По-ниските разходи и подобрената инфраструктура насочват към ЦИЕ
Производството на автомобили се измества от Западна Европа
Снимка: Thinkstock/Guliver

Промените в икономиката и производствените капацитети през последните две десетилетия значително са повлияли на търсенето и дистрибуцията в автомобилния сектор в глобален мащаб. Към 2015 г. на Китай се дължи около 30% от увеличението на продажбите на автомобили по света, което представлява 400% ръст за по-малко от 10 години. През същия период, производството в Европа е спаднало наполовина - от 43% на 21%, предимно в западната част от континента. Държавите, засегнати в най-голяма степен са Италия, Франция и Белгия. Обединеното Кралство и Испания също са в групата, като само в Германия не се наблюдава сериозно низходящо изменение в производствените обеми, става ясно от последното проучване на Colliers.

„Автомобилното производство се е увеличило в ЦИЕ, като Словакия, Чехия и Румъния са сред най-бързо развиващите се пазари. Този растеж е предизвикан в голяма степен от пренасочването на дейност от Западна Европа, поради по-ниски разходи за труд, държавна помощ и инфраструктурни подобрения в ЦИЕ“, посочва Карел Странски, директор корпоративни решения в Colliers.

Перспективата

Проучването показва, че 80% от новите заводи за автомобили през последните 5 години изобщо не се намират в Европа. В момента 36% от новостроящите се такива на европейски компании са в Азия, а 27% в Северна Америка.

„През последните 5 години фокусът на европейските автомобилни компании се измества от Европа, предимно от западната й част, към други световни пазари. Това ще принуди производителите да направят оптимизации и да намалят разходите си чрез реорганизация по веригата на доставки. Пазарите в ЦИЕ и тези в съседство, като например Турция, изглеждат по-добре подготвени да посрещнат структурните промени в търсенето и предлагането. Те ще продължат да привличат инвестиции от автомобилната индустрия поради локацията си и ниските разходи за труд, водещи до ограничаване на производствените разходи и по-добри възможности за обслужване на европейските и други пазари“, обяснява Странски.

Спад в продажбите на автомобили

Демографските промени, продължаващата урбанизация, споделеното пътуване – всичко това ще доведе до спад в продажбите на автомобили в Европа. Ново търсене ще се генерира основно за еко автомобили, в резултат на повишаването на екологичната култура на купувачите и покровителството на европейските законодатели в тази сфера.

В по-зрелите пазари предизвикателствата пред автомобилната индустрия ще се изразяват не толкова в продажбата на коли, колкото в предоставянето на услуги. За началото на тази тенденция говори интересът на някои компании към създаването и развиването на услуги за споделено пътуване - BMW DriveNow, Mercedes Car2Go и Ford GoDrive.  

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...