Автор: Петър Чернев, Econ.bg
В началото на май ще бъде пусната в експлоатация отсечката от софийското метро, свързваща булевард "Драган Цанков" и квартал "Младост" IA. Това заяви днес кметът на София Бойко Борисов, който направи инспекция на новия участък, заедно с премиера Сергей Станишев.
Столичният градоначалник добави, че до края на годината ще бъде пусната в експлоатация и отсечката, свързваща СУ „Климент Охридски” и хотел „Шератон”. До края на 2009 г. трябва да започне строежът и на отсечката между квартал „Обеля” и надлез „Надежда”.
Единият от новоизградените тунели в метрото
Трафикът е един от най-сериозните проблеми на гражданите и гостите на София. Поради тази причина изграждането на софийкото метро е един изключително важен проект – както за Столичната община, така и за страната като цяло. Това заяви от своя страна премиерът Сергей Станишев. Той добави, че държавата през тази година предстои да отпусне 20 млн. лв. 14 млн. лв. са предвидени за закупуването на нови вагони, а 6 млн. лв. ще бъдат дадени за довършителни работи в отсечката „Стадион „Юнак” – Интрепред”.
Тази година се навършват 50 години от възстановяването на двустранните дипломатически отношения между България и Япония. Надявам се, че участъкът от метрото, изграждан от японската „Тайсей корпорация” ще се превърне в символ на приятелството между двата народа. Това заяви от своя страна посланикът на "страната на изгряващото слънце" у нас Цунехару Такеда.
Намерените при изкопните работи самолетни отломки, които забавиха строежа на метрото
Днес беше направена първа копка и на участъка от метрото, свързващ квартал „Младост” I с „Цариградско шосе”.
Трасето започва от Метро станция 13 („Младост” I и продължава подземно под булевард „Андрей Сахаров”. Под платното на булеварда е разположена метростанция 18, която продължава до булевард „Цариградско шосе”. Участъкът има дължина 2,2 км, 2 метростанции и голям подземен паргинг под бул.”Цариградско шосе” с 1500 паркоместа.
Изпълнител на проекта е обединение „Метро Младост” – “ПИ-ЕС-АЙ” с партньори „Трейс София” ЕАД, „Адвал” АД и „Стройинжинеринг” АД. Участъкът трябва да бъде завършен до 2012 г. Стойността на проекта е 94 млн. евро, които се осигуряват от Европейската инвестиционна банка, правителството и Столичната община.
Информационната табела на новия участък
Надяваме се Европейската инвестиционна банка да ни отпусне финансиране и за частта от метрото, свързваща „Младост” I и “Бизнес парк София”, както и за шестте естакади, които планираме да изградим на различни места в
София. Това заяви по време церемонията кметът Бойко Борисов. Той изрази надежда, че до края на този месец или в началото на следващия ще бъде даден официалният старт и на изграждането на софийския
екозавод за преработка на отпадъци.