6000 безплатни карти за почивка в Банско, Боровец и Пампорово ще бъдат разпределени като рекламна кампания на българския зимен туризъм. Стойността на кампанията е около един милион лева. След
проведена обществена поръчка всеки от курортите е получил по равен брой карти, съобщи председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова, цитирана от Дарик радио.
3500 карти ще бъдат насочени към английските туристи, а 1000 – към руските. Останалите 1500 карти ще се насочат към българските туристи, като те са разпределени поравно между трите курорта, а изборът
на туроператори е предоставен на концесионерите. Именно това разпределение раздели бранша. "Имаше очакване за по-ясни критерии, за равнопоставеност на всички участници в бранша при разпределението на
тези карти", каза Илияна Щерева от туристическа агенция в Банско.
70 процента от средствата за кампанията са държавни. „Нито имам механизъм, по който да ги разпределя, нито мога да събера тези 30 процента. Защото тук се касае за плащането на остатъка от 30
процента, които държавата не може да събере, ние нямаме право на стопанска дейност”, каза Крушкова. Тя допълни, че ако се опорочи тази кампания, няма да се направи лятна.
Първите резултати от кампанията ще бъдат отчетени на 5 февруари. От бранша бяха категорични, че ако не успеят да съберат средства от тази кампания, може и да не успеят да се подготвят за летния
сезон.