Правителството одобри промени в Устройствения правилник на Агенцията по вписванията, с които се реорганизира структурата на специализираната администрация на ведомството, съобщи правителствената
информационна служба, цитирана от Агенция "Фокус". Промените са продиктувани от влизането в сила на Закона за търговския регистър, който възлага извършването на вписване, заличаване и обявяване в
Търговския регистър на длъжностни лица по регистрация.
Структурата на дирекциите в общата администрация не се променя. Запазва се и общата численост на Агенцията – 578 щата. Специализираната администрация ще бъде обособена в две административни звена –
дирекция "Длъжностни лица по регистрация" и главна дирекция „Регистри”.
Дирекция „Длъжностни лица по регистрация” ще извършва действията по вписванията и заличаванията в Търговския регистър, както и ще прави проверки по подадените заявления и разработва правила и
указания за работа на длъжностните лица по регистрация. В дирекцията ще работят общо 91 служители.
Щатът на ГД "Регистри" ще 418 души, вкл. служителите в 12-те регионални дирекции. Хората в този отдел ще администрират дейностите по воденето, съхраняването, обмена на данни и връзката между
отделните регистри, водени от Агенцията по вписванията, както и осигуряване на връзка между тези регистри и регистрите на други ведомства и организации. В нейния състав остават службите по
вписванията и по регистрация.
Поради отделянето на длъжностните лица по регистрация в самостоятелна дирекция, службите по регистрация ще извършват регистрацията по Закона за регистър БУЛСТАТ и ще издават справки и удостоверения
за вписани по него обстоятелства.
Ще бъде създадено и звено за сигурност на информацията, за да бъде обособена отделна регистратура за класифицирана информация.