Повече от пет месеца, откакто козирката на новия пътнически терминал на летище "София" рухна и само по случайност не уби хора, ремонтът й още не е започнал. Злополучната фирма строител "Щрабаг" на два пъти е представила негодни проекти за преработване на окачения таван, които управата на аерогарата е отхвърлила. Това става ясно от писмен отговор на министъра на транспорта Петър Мутафчиев до депутата Евгени Чачев.
Веднага след аварията на 4 декември миналата година летището направи техническа експертиза на тавана и на 18 февруари 2009 г. "Щрабаг" и НАКО - фирмата надзорник, са били запознати със заключенията. На 11 март са били обсъдени необходимите спешни действия, посочва министър Мутафчиев в отговора си. На втората среща строителната компания е била задължена до 27 март да представи работен проект за изпълнение на целия таван, информира вестник "Сега".
Министърът на транспорта изтъква, че на "Щрабаг" е наредено да прегледа целия окачен таван и ако има още участъци, застрашени от струтване, незабавно да ги демонтира. На 1 април - пак със закъснение, строителната компания е представила проект за ремонт, който се оказал непълен и бил върнат за доработване. На 7 май "Щрабаг" отново внесла "полуфабрикат". Сега министерството е обявило обществена поръчка за избор на строителен надзорник за бавещия се ремонт на козирките и за консултант, който да оцени дали проектът е годен за изпълнение.
Надзор
"Щрабаг", която вече многократно се проваля при строежа на новия пътнически терминал на летището, обещава да плати за ремонта на козирките заради гафовете си. Според министъра на транспорта гафовете при изграждането на новия терминал се дължат до голяма степен на факта, че компанията проектант - холандската НАКО, е станала впоследствие и надзорник на строителството, т.е. било й е възложено да контролира изпълнението на собствения си проект, който според наши експерти е пълен с грешки.