С 44% са се увеличили продажбите на американската автомобилна компания Chrysler в САЩ, предаде Bloomberg. Увеличението е по-голямо от очакваното, като прогнозата на повечето анализатори беше за
ръст от 32%.
През декември Chrysler са продали 101 149 коли. За сравнение, година по-рано продадените автомобили са били 70 118. Особено добре при Chrysler е вървял моделът Dodge Durango. За януари при дилърите
в САЩ са изпратени 7007 такива автомобила, докато преди година са били едва 788.
Основните конкуренти на Chrysler – General Motors и Ford, отчитат съответно спад и ръст на продажбите за декември. При GM спадът е от 6,1%, т.е. компанията е продала 167 962 автомобила, докато при
Ford продадените автомобили са 136 294 при 126 981 преди година.
При марките Cadillac и Buick на GM има спад в продажбите от съответно 29% и 23%. При Ford най-впечатляващо е представянето на Ford Focus – където увеличението на продажбите е от 60%.
През четвъртото тримесечие на миналата година Chrysler има приходи от 225 млн. долара. През 2012 година се очаква компанията да достигне нетен приход от 1,5 млрд. долара.