Членът на СЕМ Анна Хаджиева коментира в предаването "Преди всички" на БНР изготвянето на междинен доклад за резултатите от наблюдението върху медийното отразяване на първите дни от предизборната кампания: В новинарските емисии присъстват като новини доста разширени репортажи от откриването на предизборните кампании. Малко съмнително е да е новина откриването на компания в началото ѝ. Има и елементи на забранена реклама и забранено продуктово позициониране в самия репортаж.
На въпроса дали е нарушение излъчването на дадена новина за откриване на предизборна кампания, членът на Съвета за електронни медии отвърна положително. Тя собясни, че елементът на реклама в новинарските емисии е забранен. Този факт беше определен като дефицит в законодателните рамки.
България има нужда от по-коректна регламентация, за да може да бъде гарантиран свободен и необременен политически дебат по време на избори и извън тях, обясни експертът.
В момента от СЕМ осъществяват наблюдение на над 100 медии, като фокусът пада върху телевизиите с национален обхват и върху регионалните и местни медии с политематичен профил. Според експертите от институцията предизборните щабове предпочитат да изградят един виртуален образ, вместо присъствие в дебати в реално време.
Според Хаджиева по-силно се развива кампанията за местна власт към текущия момент, предаде БНР.