Сайтът за онлайн търговия Alibaba.com отчете понижение в печалбата с 25% за първото тримесечие на фона на падащите продажби и по-високи оперативни разходи. Нетната печалба на портала възлиза на
339.2 млн. юана (54 млн. долара), което е спад от 452.2 млн. юана спрямо година по-рано.
На годишна база обаче приходите от продажба се покачват с 3,7% до 1,59 млрд. юана (около 252,2 млн. долара). В сравнение с предишното тримесечие спадът е от 4,2%.
145,4 млн. долара от приходите са били генерирани от сделки зад граница. Според статистиката на сайта платените абонати са намалели с 1,5% спрямо предходното тримесечие до 753 955 души.
Фирмата, която свързва купувачите и доставчиците, заяви, че броят на платените абонати е намалял, след като е наложен по-строг контрол върху предприятията, включени в списъците на страницата.
Alibaba.com е най-голямата китайска фирма за електронна търговия.
"През първото тримесечие останахме фокусирани върху основната ни цел - концентрирахме се в подобряването на информацията като качество и количество с цел да подобрим услугите, които
предоставяме на купувачите и продавачите на сайтовете ни", коментира Джонатан Лу, главен изпълнителен директор на Alibaba.com. Той допълни:
"Както се очакваше, инвестициите в обновяването на бизнес модела ни, съчетани с по-високите стандарти за членство на доставчиците, се отразиха негативно върху финансовото ни представяне".