Днес, 1 март, е последният ден от задължителния период, в който моторните превозни средства трябва да се движат с включени светлини през деня. Според Законa за движение по пътищата (ЗДП) "от 1 ноември до 1 март моторните превозни средства задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини".
Много шофьори обаче смятат, че е препоръчително да се кара с включени фарове и в периода от 2 март до 31 октомври. По този начин пътната безопасност би се подобрила, макар и минимално.
Според статистики пътните произшествия в държави, където е въведено целогодишно включване на къси светлини, са намалели с 25%.
На 7 февруари 2011 година в Европейския съюз (ЕС) бе приет закон, който задължава автопроизводителите да оборудват новите леки и лекотоварни автомобили с дневни светлини (DRLs). Едно от подусловията е включването на вграденото осветление още при стартирането на двигателя от страна на шофьорите. Очаква се законът да обхване и автобусите, и товарните превозни средства от август 2012 година.
Основната задача на дневните светлини не е да помогнат на шофьора да вижда пътя, а да помогнат на другите участници в движението да забележат превозното средство. Дневните светлини консумират само 25-30% от енергията, необходима за захранване на обикновените фарове. В момента в 17 държави от ЕС съществува някакъв вид законодателство за дневните светлини.