Световните разходи за реклама се очаква да нараснат с 5,7% през 2014г., което е почти с двойна скорост спрямо тази от 2013г. За това спомага най-вече увеличението на изразходваните средства за дигитален и мобилен маркетинг, информира „Блумбърг“, позовавайки се на проучване на EMarketer .
Според изследването общо разходите за реклама мога да достигнат до 545 милиарда долара тази година, като за сравнение техният размер през 2013 г., когато нараснаха с 2,6% спрямо 2012 г, беше 516,2 милиарда долара .
Прогнозира се средствата, похарчени за дигиталната реклама, да се увеличат с 16,7 % до 140,2 млрд. долара и за първи път да сформират повече от 25% от общите разходи за реклама.
Очаква се мобилният маркетинг да нарасне с 85% до 32,7 милиарда долара през 2014 г. и да представлява почти една четвърт от всички разходи за онлайн реклама.
Интернет компаниите като Facebook, Google Inc. И Twitter се надпреварват за увеличение на приходите си от мобилни реклами, след като потребителите все повече използват смартфоните и таблетите си за пазаруване, играене на видео игри и общуване в социалните мрежи. До 2018 г. Emarketer предвиждат разходите за мобилни реклами да бъде повече от 50% от всички разноски за онлайн рекламиране.
Проучването сочи, че Световното първенство по футбол в Бразил и Зимните олимпийски игри в Сочи също са стимулирали рекламния бизнес. Очаква се през 2014г. в САЩ да бъдат похарчени над 180 милиарда долара или по 565 долара на човек от населението за реклама.