От началото на месеца екипи на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) са се отзовали на 75 сигнала на граждани, подадени на "горещия" телефон на агенцията и на поста на телефон 112. Двете линии работят в Ситуационния център на АПИ.
Част от обажданията на гражданите са свързани с възникнали опасности на пътя, паднали дървета, свличане на камъни, катастрофирали автомобили. На всички сигнали Областните пътни управления и съответните Районни пътни служби в страната своевременно са се отзовали.
Ситуационният център работи денонощно и дежурните в него приемат и подават информация за евентуални опасности или препятствия по републиканската пътна мрежа.
Денонощно се следи пътната обстановка в страната, въведените временни ограничения на движението.
Служителите от ситуационния център предават информацията на оперативния дежурен на Главна Дирекция „Охранителна полиция" и на Главна Дирекция „Национална служба Гражданска защита" към МВР.
Обединението на усилията е подчинено на необходимостта от взаимодействие на всички служби по поддръжката на републиканската мрежа, осигуряването на адекватна и бърза реакция на пътните екипи и максималното обезопасяване на републиканските пътища, информира пресцентърът на АПИ.