Фактическото изпълнение на ремонта на трите виадукта на „Тракия” и „Хемус” трябва да започне час по-скоро и сигурно ще съвпадне с активния сезон. Това каза в интервю за Агенция "Фокус" председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазров.
Тъй като на всеки мост двете платна са на отделни съоръжения, ще бъде възложено тяхното изпълнение да бъде последователно и няма да има отбиване от магистралата. "Движението ще бъде пренасочвано в едната лента. В тези 200 или 300 метра, колкото е съоръжението, или там, докъдето е отбивката, движението ще върви в една лента", посочи инж. Лазаров.
Фирмите, които ще кандидатстват за изпълнение на ремонтните дейности, имат 10-дневен срок да подадат оферти. Изискванията към тях са да имат реално да започне същинското обследване и проектиране, за да може час по-скоро да започнат и ремонтните дейности по обектите.
Шефът на АПИ изрази надежда към края на месеца реално да започне същинското обследване и проектиране, за да може час по-скоро да започнат и ремонтните дейности по обектите. Той добави, че качеството на ремонтните дейности ще бъде следено чрез конструктори, които се занимават с мостови съоръжения в института на агенцията.
"Няма да се избегне обществената поръчка за ремонта на трите виадукта на АМ "Тракия" и АМ "Хемус", заяви по-рано през деня в НС финансовият министър Симеон Дянков, предаде БГНЕС. Според него въпросът е спешен поне от 10-15 години и за да бъде извършен ремонтът, ще трябва да се мине през ускорена обществена поръчка.
Миналата седмица след края на заседанието на правителство министър Лиляна Павлова съобщи, че от 11-те пътни обекта в лошо експлоатационно състояние най-критични са три моста - два магистрала „Тракия” и един на „Хемус”. През годините носещата способност на мостовете е намаляла вследствие на течовете и химикалите, които се използват при обработка на магистралите, обясни директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Лазар Лазаров.
На следващия ден стана министър Нона Караджова обясни, че трудно ще се прехвърлят пари от ОП "Околна среда" за ремонт на мостове и виадукти.