Финансовите резултати на Nokia отново показаха слаби продажби на смартфони на американския пазар за последното тримесечие. Въпреки това финландският гигант не смята да се изтегля от региона, доминиран основно от Apple и Samsung. Това заяви изпълнителният директор на компанията Стивън Елоп, цитиран ZDNet.com.
Отчетите за второто тримесечие на годината показват, че около половин милион американци са избрали телефон на тази марка, като за миналото тримесечие те са били около 600 хиляди.
Въпреки това според Стивън Елоп оставането на северноамериканският пазар е усилие, което си струва да бъде направено. Според шефа на Nokia пускането на нови продукти като бъдещият флагман Nokia Lumia1020 в САЩ би имало значително влияние върху представянето му на всички останали пазари.
Ot една страна рецензиите на местните медии и блогъри се следят отблизо и влияят върху световната аудитория. От друга страна присъствието на Nokia в Америка би окуражило щатските сорфтуерни разработчици да правят нови апликации за Windows Phone – операционната система, по която работят новите модели.
Шефът на финландския гигант не пропусна да коментира и темата, свързана цените на предлаганите устройства. Елоп заяви, че следва внимателна политика на ценообразуването, като общият тренд е към намаляване на цените на смартфоните, работещи под операционната система Widows 8, както и на моделите от нисък клас.
Той изтъкна, че усилията на компанията продължават да са насочени към Windows phone, като при телефоните от по-нисък клас има какво още да се направи в ценово отношение
В момента най-евтината Nokia под Windows е моделът Lumia 520, който се предлага на цена от 180 долара. Той е с 80 долара по-скъп от флагмана на компанията при телефоните от нисък клас Asha 501, който се предлага за 99 долара.