Смартфоните са най-бързо растящият пазарен дял от всички телефони в България. Очакванията за тази година са делът им да достигне 20%, заяви за Еcon.bg Николай Нанков, мениджър на търговското представителство на LG за България, по време на представянето на новата платформа за телефони на Microsoft - Windows Phone 7.
Спрямо миналата година е регистриран двоен ръст. Очакванията са делът на смартфоните да достигне над 35% до края на следващата година. Потребителите може да намерят телефон с новата платформа в търговската мрежа на "М-тел". Смартфоните са тези, които ще движат индустрията в бъдеще, убеден е Нанков.
Windows Phone 7 съчетава най-важните характеристики за динамичното ежедневие на всеки един потребител. Платформата е интегрирана с телефон LG Optimus 7, съобщи по време на презентацията Александрос Папаспиридис (на снимката долу), директор "Мобилни технологии" на Microsoft за Централна и Източна Европа.
Александрос Папаспиридис. Снимка: Econ.bg
По софтуера е работено в продължение на 2 години. Над 120 специалисти са се трудили върху платформата, така че тя да стане максимално опростена за потребителите.
Още с пускането на телефона си, потребителите ще видят съвсем непозната досега визия. Най-важните за комуникацията услуги, като електронна поща и контакти, са представени под формата на динамични плочки на дисплея, изтъкна Папаспиридис.
Освен това софтуерният гигант е отчел, че бизнес ежедневието е немислимо вече без Facebook или Google. Така че, ако потребителят е на важна среща, може директно с платформата да качи снимки в корпоративната си страница на социалната мрежа.
Все по-често ни се налага заради динамичното и натоварено ежедневие да казваме: "Съжалявам, закъснявам". Затова с платформата е направено така, че чрез календарите на Outlook и Facebook да може се изпрати съобщение за закъснението.
И най-важното според Папаспиридис - на потребителите няма да им се налага да извършват хиляди натискания, за да стигнат до желана операция на телефона. Просто съответната плочка динамично ще бъде извадена на дисплея и ще се спести досадното ровене, изтъкна директорът.
На въпрос на Econ.bg колко е струвало на Microsoft разработването на платформата, Папаспиридис заяви, че предпочита да не споменава цифри. Стана ясно обаче, че всяка година компанията отделя над 10 млрд. долара за развойна дейност.