Японският технологичен гигант Sony отчете скок в печалбата за второто тримесечие на годината, подпомогнат от слабата йена и ръста в продажбите на смартфони, предаде "Би Би Си".
Компанията обяви чиста печалба от 3,5 млрд. йени (35 млн. долара) през второто тримесечие, в сравнение със загуба от 24,6 млрд. йени за миналата година.
Много японски фирми отбелязват ръст на печалбите си на фона на чувствителния спад в стойността на йената, който повишава печалбите, когато компаниите изтеглят своите чуждестранни доходи у
дома.
Освен това, слабата йена прави японските стоки по-достъпни за чуждестранни купувачи, като по този начин помага за увеличаване на продажбите на износители като Sony.
Йената загуби почти 25% спрямо американския долар, от ноември миналата година насам. От компанията заявиха, че печалбата е стимулирана предимно от покачване на продажбите на смартфони.
Sony стартира производството на нови модели смартфони в опит да увеличи своя дял на бързо развиващия се технологичен пазар и за да се "пребори" с конкурентите си Samsung и Apple.
През миналия месец компанията представи най-новия си водоустойчив смартфон Sony Xperia Z Ultra с операционна система Android и 6,4 инчов екран (16,3 см), което го прави най-тънкият смартфон на
пазара с най-голям размер на екрана.