Социалните медии се превръщат, в това, което бяха имейлите ни преди няколко години – основна цел на спамърите по света. Според новопубликувано изследване на Nexgate акаунтите на потребителите в социалните мрежи са получили средно с 355% повече спам съобщения за първата половина на 2013 г., пише "Машъбъл".
Основна причина за тази негативна тенденция е фактът, че в последно време имейл клиентите стават все по-добри в засичането и филтрирането на спама. Това кара спамърите прогресивно да се насочват към социалните медии, където профилите са по-слабо защитени и съобщенията им могат да достигнат до стотици милиони потребители.
Така днес близо 1 на всеки 200 постинга в социална мрежа е спам, а 5% от всички приложения в социалните мрежи също са със спам насоченост. Последното означава, че въпросните апликации обещават потенциално полезни услуги, но всъщност вкарват в профила ви повече спам.
В изследването на Nexgate са анализирани близо 60 млн. единици съдържание, събрани от Facebook, Twitter, Google+, YouTube и LinkedIn за период от две години от 2011 до 2013 г.
Резултатите от проучването се потвърждават и от италиански изследователи, които в края на август заявиха, че социалният спам се превръща в процъфтяващ бизнес, който само във Facebook носи приходи от близо 200 млн. долара.