Потребителските нагласи в Германия за август отчитат известно отстъпление от едногодишния връх, достигнат през юли, следвайки вота на британците на 23-ти юни за напускане на Европейския съюз, станал известен като Brexit.
Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за август, се понижи до 10 пункта от 10,1 пункта през юли, когато бе измерена най-висока стойност от август 2015-а година насам, при очаквания за понижение до 9,9 пункта, информира Българско национално радио.
„Германските потребители са очевидно засегнати от решението на британците да гласуват за излизане от ЕС. Сигнал за това дава както понижението на икономическите очаквания, така и на очакванията за личните доходи, въпреки че намеренията на потребителите да купуват превишават и без това вече много високите нива“, отбелязва GfK.
Икономическите очаквания в страната се понижиха до 9,4 пункта от 18 пункта през юни след три последователни месеца на увеличение.
„Потребителите изглежда не вярват, че германската икономика може да продължи да расте през следващите месеци със същото значително темпо, както в предходните месеци, визирайки решението на британците да гласуват за Brexit“, посочва немският институт.
Германците са по-слабо позитивно настроени относно техните доходи в рамките на следващите 12 месеца, като индексът, измерващ очакваните доходи, падна през юли до 49,7 пункта от 59,6 пункта през юни, което беше най-високото ниво на индекса от Обединението на Германия.