През първото полугодие на 2009 година продажбите на органични храни в Германия намаляват за първи път, откакто тези продукти се появиха на пазара. Доклад на изследователската компания GFK показа, че продажбите са с 4% по-слаби спрямо същия период на миналата година.
Като цяло 85% от домакинствата в страната са купили поне един органично отгледан продукт за първите шест месеца на тази година. Консумацията на такива храни обаче намалява с 2%, въпреки че цените им падат - също с 2%. Въпреки понижението потребителите трябва да платят средно по 1,40 евро или със 75% повече за органични храни, спрямо останалите плодове и зеленчуци на пазара.
По тази причина не е изненада, че доходите на домакинствата са сред основните мотиви за покупката на органични храни и напитки. А последните данни показват, че 26% от домакинствата в Германия "много внимателно планират разходите си". 28% пък са в другата крайност и заявяват, че нямат нужда от икономии. Анализаторите изчисляват, че тези потребители съставляват 40% от общия пазар на органичните продукти в Германия.
При тази група има и незначително увеличение на потреблението на органични храни. Останалите домакинства в страната обаче намаляват покупките.
Изследването на GFK показва още, че германците вече не приемат толкова лековерно надписите "органичен" на етикетите на храните и не ги свързват автоматично с по-високо качество. Това задължава производителите да повишат усилията си да убедят потребителите в по-голямата полза от тези продукти, допълват анализаторите.