Все още жалбите срещу телекомуникационните оператори представляват най-голям процент от общия брой в Комисията за защита на потребителите. Преди две-три години приблизително половината от оплакванията са били за този сектор, а сега техният дял е около 30%. Това показват данните на комисията.
Голяма част от тези жалби се отнасят до качеството на самите телекомуникационни устройства, посочва председателят на комисията Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра си.
След телекомуникационните устройства най-много рекламации има за битова техника и електроника. Председателят на комисията напомни, че в случай на дефект потребителят следва да се обърне към търговеца, от който е купил стоката, не да търси сервизи или търговски представители.
Ако става дума за голяма верига, може да се предяви рекламацията във всеки от обектите. Вписването в регистър и реакция в срок до един месец е задължение на търговеца. В случай че потребителят не е удовлетворен, комисията може да съдейства.
Оценката на Маргаритов е, че лека-полека пазарът се успокоява и се адаптира към изискванията. Той напомни, че вече има постигнато споразумение и с трите мобилни оператора за това, че при прекратяване на договора от страна на абоната той дължи най-много три вноски независимо от периода на договора.