БДЖ създава специализирано звено, корпус за бързо реагиране от служители на компанията, което ще се занимава само с това да открива случаите на източване на гориво. Това съобщи на извънредна пресконференция по темата днес Пламен Джуров - управител на "БДЖ-Товарни превози" ЕООД. Друга мярка е монтиране на камери за денонощно видеонаблюдение на най-уязвимите гари - Илиянци и Дупница, където се краде гориво направо от цистерните на доставчиците за железницата - ОМВ и "Лукойл", информира БТА.
Подобни устройства ще бъдат сложени и в локомотивите - от две до четири на брой. Те ще бъдат поставени до резервоара и при машинистите.
От жп превозвача припомниха, че всеки месец дружеството "Товарни превози" търпи загуби от около 50 000 лв. от предявени претенции по рекламационен път от страна на двете компании за липси на гориво от цистерни на фирмите, съхранявани на гари на превозвача. До момента съкратените в дружеството служители са 800 от предвидените общо 1000 души. "Явно обаче и с този намален състав работата им не е достатъчно уплътнена", коментира Ивайло Иванов, съуправител на "БДЖ - Товарни превози".
Междувременно истински екшън се разигра преди няколко дни на гара Свиленград. Шефовете на "Товарни превози" в Пламен Джуров и Ивайло Иванов преследваха локомотив с подозрението, че подчинените им източват гориво за собствена облага. В резултат схемата беше разбита, а 40 служители на дъщерното дружество на жп превозвача в Димитровград ще бъдат уволнени. Загубите се изчисляват на близо 800 хиляди лева месечно, информира БНТ.
От две седмици шефовете на "Товарни превози" подозирали за точенето на гориво от локомотивите по линията Димитровград-Свиленград-Капъкуле, но едва преди няколко дни решили да действат. Първо смятали, че горивото се източва в движение, а тубите се хвърлят край линията. След като през нощта обаче буквално преследвали един от локомотивите Джуров и Иванов разбрали, че източването става в екипировъчен пункт през стаята за почивка. За съжаление те не успели да догонят локомотива, затова изпуснали и колата, на която е предадано горивото, но открили доказателства.
По повод този случай Джуров каза, че по всички случаи са образувани дисциплинарни производства - за 25 души до момента, и са предоставени на прокуратурата.
БДЖ губи 3 милиона лева годишно от кражби. Това заяви председателят на Съвета на директорите в "Холдинг БДЖ" - Владимир Владимиров пред БНТ. Според него в "Товарни превози" процедурата по приватизация трябва да стартира всеки момент.
Вчера беше обяснено, че "товарни превози" губят по 2 милиона лева годишно от кражба на горива. В "Пътнически превози" също не липсват кражбите, но там са на стойност около 1 милион лева.