БДЖ временно остава без спални вагони

25.04.2012 | 09:54
по статията работи: Петър Чернев
Процедурата по продажба на "Товарни превози" трябва да стартира всеки момент
БДЖ временно остава без спални вагони

Единственият спален вагон в БДЖ, който е в движение, ще бъде спрян на 15 май. Това обяви пред в. "Труд” шефът на борда на директорите на жп превозвача Владимир Владимиров. Досега возилото “глезеше” се използваше от пътници по линията София - Варна, но реално спални места и до там вече не могат да се купят.

Ситуацията ще се промени, когато започнат да пристигат новите спални вагони от Турция. Поръчани са 30 броя и първите 3 от тях се очаква да пристигнат след месец, но точна дата все още няма. "До края на годината основната част от поръчката ще бъде изпълнена, а останалите ще получим в началото на 2013 г.", поясни Владимиров.

Според него турските вагони ще са напълно достатъчни, за да се обезпечат нуждите на жп превозвача, тъй като до Бургас скоро нямало да има нужда от спални места. Това щяло да се случи след края на рехабилитацията на жп линията до морския град и закупуването на по-бързи влакове. С тях помощ до морския град ще стига за 4 часа.

Междувременно стана ясно, че около 200 млн. лева е цената, която БДЖ очаква да получи от "Товарни превози". Владимиров заяви, че не се притеснява от недоволствата на синдикатите и техните искания. Това става ясно тази сутрин в ефира на БНТ.

"Ако един инвеститор иска да закупи едно предприятие, той го закупува, за да прави бизнес от него. Такъв е животът – всеки прави бизнес, за да изкарва пари от него. Ако един инвеститор не може да прави пари, защото му е сложен прът в колелата, той не може да оптимизира не само състава, но всички процеси и дейности в дружеството, той просто няма да го купи". По този начин Владимиров отговори на недоволството на синдикатите, че когато дружеството се продаде, е много възможно да има съкращения.

В БДЖ всичко върви по плана за преструктуриране. В "Товарни превози" целият път е извървян и процедурата по приватизация трябва да стартира всеки момент. Всеки месец се погасяват по милион и 700 хиляди лева към банките кредитори. Договорен е и заемът от Световната банка, но все още не е ясен размерът му.

Владимиров се надява до края на годината БДЖ да не е на загуба, макар че компанията отчита кражби на гориво за милиони. Само при „Пътнически превози” щетите са за един милион лева.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...