*Информацията е актуализирана към 12:00 часа
Спрян заем от Световната банка за жп сектора
Действията по взимане на 600 милионния заем от Световната банка за железопътния сектор на този етап са спрени, заявиха от Министерството на финансите. 460 млн. лева са заложени за Холдинг "Български държавни железниции", а 140 милиона лева - за Национална компания "Железопътна инфраструктура". Парите са основно за покриване на стари задължения към банки и кредитори, както и за реформи в сектора
От министерството, оглавявано от Симеон Дянков, подчертаха, че железниците трябва да изпълнят реформите, преди да се наливат допълнителни средства. През последните три години от бюджета за сектора са насочени над 600 милиона лева.
Председателят на Съвета на директорите на Холдинг "БДЖ" Владимир Владимиров опроверга информацията за спрения заем пред "Хоризонт" на БНР и я определи като "една погрешна интерпретация".
"Споразуменията са финализирани, въпрос на преценка на българското правителство е кога да влезат в Борд на директорите на Световната банка, за да бъде подписан договорът. Най-вероятно до края на годината ще има следващ борд на Световната банка, на който този проект може да влезе, ако правителството прецени, заяви Владимиров.
Синята коалиция иска обяснение от Борисов за спрения заем
Синята коалиция настоява премиерът Бойко Борисов да обясни пред парламента ситуацията със спрения заем.
"Реформите в железниците са били спрени от министър-председателя Бойко Борисов след среща с транспортните синдикати и кашата е забъркана на най-високо ниво", каза Иван Костов. По думите му още на 19 май, когато в парламента е гласувана смяна на министъра на транспорта Александър Цветков, той предупредил, че Световната банка ще откаже парите за БДЖ.
Според Костов железницата е стратегически въпрос на националната сигурност и премиерът трябва да отговори как правителството ще води политиката на национална сигурност.
Сините се интересуват как Министерският съвет ще възстанови и запази железопътния транспорт, който е от изключителна важност за европейските транспортни коридори и интермодалните връзки.
Съкращаване на губещи железопътни линии
Между 20 и 30 губещи железопътни линии ще бъдат закрити. Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски преди днешното заседание на кабинета.
Съкратените няма да са над 2 хиляди души, както се коментира, но не посочи точна цифра, с която ще бъде оптимизиран съставът на служителите в БДЖ. "Системата ще бъде оптимизирана, защото е на загуба с от 800 милиона лева. Много от губещите дейности на железниците, заедно с хората, които се занимават с тях, ще бъдат прехвърлени към частния бизнес", каза Московски, цитиран от БТА.
Припомняме ви, че синдикатите заявиха, че ще преминат към ефективни стачни действия след 1 октомври и ще спират от движение влакове в цялата страна.
Темата следи: Апостол Апостолов, Econ.bg