Когато се прави едно събитие, организаторите мислят за детайли - дали клиентът е останал доволен, дали сценарият е бил изпълнен. Забравя се обаче най-важното - дали са оправдани очакванията на гостите. Някак си този детайл остава на заден план. С този фактор трябва да се започва равносметката за успешност на събитието. Препоръката даде д-р Десислава Бошнакова, преподавател в Нов български университет, по време на първия по рода си форум у нас, предназначен за организаторите на събития (MICE)*, който се проведе днес.
По време на своята лекция тя даде следния пример за добра предварителна информация за дадено събитие:
"Бях на събитие, което по същество не мога да определя като уникално и нещо различно от традиционния тип срещи, на които съм присъствала многократно. Бях отишла там, за да чуя няколко презентации и да се срещна с един човек, когото не познавах лично. След като ми връчиха папката (с информационни материали - бел.ред.), в нея с изненада видях текст, който гласеше: Уважаеми гости, за да бъде рационално посещението Ви тук, предварително предоставяме материали на участниците в срещата и панелите, които ще посетят. Така, аз предварително знаех къде да намеря конкретния човек", заяви Бошнакова и продължи: "Хубаво би било в папките да има снимки на участниците, за да не се окаже, че седя до човека, заради когото съм дошла, а да не знам, че е той, тъй като не го познавам визуално", препоръча преподавателят.
В заключение тя прогнозира, че в бъдеще при организирането на събития все повече ще се отделя внимание на опазването на околната среда, ще се използват рециклирани материали за рекламните брошури, ще се мисли много повече за въздуха, който се замърсява от хилядите балони и фойерверки в кулминацията на дадено събитие.
Най-важният критерий за това дали дадено събитие е минало успешно, е то да остане в спомените на хората, убедена е Бошнакова.
След презентацията си тя сподели за Econ.bg, че страната ни все още не е готова да приеме и да организира голям международен форум, като олимпиада например.
---------------
*MICE (meetings, incentives, conferences, exhibitions) е ключова индустрия за развитието на туризма и икономиката в България. Тя обаче все още не е обособена като отделна и това е един от основните проблеми при организирането на събития. Основната цел на днешния форум е да събере на едно място професионалисти от ивент индустрията, да им даде възможност да се запознаят, да създадат ценни професионални контакти, както и да ги запознае с тенденциите в бранша. Econ.bg е медиен партньор на инициативата. Още за MICE индустрията може да прочетете тук.
Коментарът на Десислава Бошнакова за Econ.bg може да чуете в прикрепения файл след статията.