Средната възраст на трамваите в София е 32 години

30.03.2008 | 13:56
по статията работи: Петър Чернев
В момента в столицата трамвайната мрежа е 257 километра. През последните 13 години са били изградени само 5,4 км
Средната възраст на трамваите в София е 32 години

Средната възраст на софийските трамваи е 32 години - най-старите са на 60 години, а най-новите на 9. Това сочат данни от доклад за състоянието на електротранспорта в столицата, цитиран от БТА.

Основната част от тролейбусите са на 22 години, като 11 от 154-те тролейбуса още не са достигнали нормата си за пробег след последния ремонт. В трамвайния транспорт 70 от 304 мотриси още не са преминали нормата си за пробег след последния основен ремонт.

Почти половината от автобусния транспорт е подменен, отчита столичният автотранспорт. От 617-те съчленени и единични автобуса с възраст повече от 20 години са 109 съчленени "Икарус"-а и 15 единични автобуса от същата марка. В градския транспорт работят 43 автобуса, конвертирани на газ.

Трамвайният релсов път в столицата е на средна възраст близо 28 години при амортизационен срок 25 години. До достигане на средния амортизационен срок на тролейбусната мрежа остават две години.

В доклада на Съвета на директорите на "Столичен електротранспорт", внесен в комисията по транспортна инфраструктура на общинския съвет, се предлага купуването на мотриси и тролейбуси втора употреба с цел намаляване на разходите за ремонти дейности и аварийността на подвижния състав. От
дружеството искат и отпускане на пари за ремонт на релсовия път и контактната мрежа.

Очакваните 18 мотриси, които "Трамкар" трябва да модернизира по договор между Столичната община и чешката фирма "Инекон", са крайно недостатъчни за нуждите на електротранспорта в столицата, пише в доклада.

В момента в столицата трамвайната мрежа е 257 километра. През последните 13 години са били изградени само 5,4 км. 250 км е тролейната мрежа, от 2000 г. досега са изградени едва 3,1 км. Между 1997 и 2007 г. са подменени от един до три процента годишно от трамвайната мрежа.

Според доклада "Столичен електротранспорт" е притеснен от тежкото състояние на "Трамкар", което прави невъзможно извършването на ремонти с необходимите обеми и качество.

Обявената обществена поръчка за доставка на 30 нови тролейбуси в средата на миналата година няма да бъде осъществена, стана известно през тази седмица. Според общинската администрация предлаганата оферта за производство на съчленени тролейбуси от "МАН", в размер на близо 650 хиляди евро със седемгодишен лизинг за тролейбус, е висока.

Обществената поръчка беше обжалвана пред Върховния административен съд от другата фирма, участник в нея - "Зарели".  В края на февруари съдът отхвърли жалбата на фирмата, като в мотивите на решението беше посочено и това, че става дума за възлагане на обществена поръчка, чието своевременно изпълнение би довело до подобряване на състоянието на столичния градски транспорт.

В четвъртък общинският съвет гласува отпускането на 1 200 000 лева на "Трамкар" за модернизиране на 9 трамвайни мотриси. Още 44 от същия модел са предвидени за модернизация.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 27.11   176 г. – Марк Аврелий назначава сина си Комод за съимператор, с което прекъсва системата на осиновените императори в Римската империя. 1095 г. – Папа Урбан II...